PM is tussen 12 uur en 00 (24) uur.
AM is tussen 00 uur en 12 uur 's middags.

Toegevoegd na 59 seconden:
Dus AM gebruiken wij ook, alleen zonder het erbij te zetten en PM is elk getal dat na de 12 komt.

13 uur is dus 1PM en 1 uur is 1AM.

Toegevoegd na 2 minuten:
AM staat voor 'Ante meridiam' (voor de middag)
en PM staat voor 'Post meridiam' (na de middag)

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier kun je ook een lijst zien met alle tijden: http://www.tuxx.nl/taal/engels/am_of_pm/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Pm gebruik naar twaalf uur smiddags en am vanaf twaalf uur snachts...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pm is van de latijnse woorden: poste(na) meridium(middag)

Am is van de latijnse woorden: ante(voor) en meridium(middag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geheugensteuntje: de A komt eerder in het alfabet voor dan de P, dus AM (als de dag begint) voor PM (halverwege de dag).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
a.m. Is voor de tijd tussen 12 uur s'nachts en 12 uur s'middags. p.m. voor de rest van de dag. (: