Mijn dochter zit 5vwo en gaat studeren, hoe zit het met de studiefinanciering?

Ik vind het allemaal zeer ingewikkeld. Misschien kan iemand dit simpel uitleggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zolang ze nog geen 18 is , zal je als ouder nog kinderbijslag ontvangen en eventueel kindgebonden budget

Als je op of na 1 juli nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal dat volgt op de begindatum van je studie. Ben je nog geen 18 en begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering.

Voor de periode dat ze nog geen 18 is en wel al naar de universiteit gaat, kan je nog een tegemoetkoming voor ouders aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel!

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je op deze pagina wel het 1 en ander kunt vinden.

http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/studiefinanciering.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Ik zou eerst zorgen dat ze 6 vwo ook haalt. Studiefinaciering is niet zo lastig. Als je vragen hebt kan je best ff bij loket langs gaan of bellen. Zo kan je in 1x doorvragen ipv op de site steeds verdwalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor dit fijne antwoord:)