Is het verplicht om bestuursleden aan te stellen bij het oprichten van een stichting? Alvast bedankt voor het antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja er moet een bestuur zijn en er moeten statuten geschreven worden. De stichting moet ook ingeschreven staan bij het stichtingenregister.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat hoeft niet direct. Ga even langs bij de KvK of een notaris zie bron
ronron1212
13 jaar geleden
Een bestuur is verplicht. Daarnaast kan er ook een raad van toezicht zijn, maar dat is niet verplicht.
Oprichting moet via de notaris, laat je je daar eventueel voorlichten.