Chronisch zieken zijn er flink op achteruit gegaan door de bezuinigingen.Word hier nog iets aan gedaan? Velen leven nu onder het minimum

Een alleenstaande wao er gaat er 300 euro op achteruit.
Vroeger konden we iets extra s van de belasting aftrekken.Nu valt dit weg en hebben chronisch zieken een hoger verzamelinkomen.Daardoor ook minder huurtoeslag.Erg dat net deze groep die al van het minimum leeft zo gepakt word

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je hebt helemaal gelijk, ik ben er vorig jaar (mede door verminderde belastingaftrek) 1500 euro op achteruit gegaan. het wordt steeds moeilijker om rond te komen ook al omdat de medicijnen en hulpmiddelen ook nog allemaal duurder worden. het "extraatje" dat chronisch zieken hebben gekregen is bedoeld als tegemoetkoming maar is de bekende druppel op de gloeiende plaat. ook moeten de chronisch zieken om zien te gaan met menig vooroordeel (ze kunnen best wel gaan werken etc.) want vaak is het aan de buitenkant niet te zien dat iemand chronisch ziek is, nu heb ik het "geluk" dat ik braches en een nekkraag draag dus heb ik daar geen last van. maar (om terug te komen op je vraag) het is zeker financieel veel moeilijker geworden om rond te komen !

Ik kreeg afgelopen december 300 euro van 1 of andere instantie. Die hadden info van mn zorgverzekering gekregen.