Tafeltje dekje is er voor iedereen, die hier behoefte aan heeft. Er worden geen bijzondere eisen gesteld. Er wordt door tafeltje dekje ook geen verlies gemaakt op de maaltijden, dus hoe meer klanten, deste beter het is voor de organisatie.

In sommige gemeenten is het wel zo dat mensen die op minimum niveau leven, of iets daarboven, een bijdrage in de kosten kunnen krijgen voor de maaltijden. Bij veel gemeenten is dan tevens gesteld, dat deze extra bijdrage niet geldt voor studenten. Studenten kunnen echter wel voor de normale prijs de maaltijden bestellen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wel voor een bepaalde doelgroep. Voor een ieder die er gebruik van wil maken. Zieken, oudere alleenstaanden of mensen die tijdelijk het eten thuis bezorgd willen hebben.
Niet voor studenten. Die bellen de pizzeria maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is in principe bedoeld voor mensen die niet zelf kunnen koken of aan huis gebonden zijn. Dit wordt niet altijd bestempeld als 'hulpbehoevend'. Zo zijn er ook veel mensen die gebruik maken van de ondertiteling voor doven en slechthorenden terwijl ze prima kunnen horen. Ze doen dat bijvoorbeeld als ze het geluid zachter draaien om de kinderen op bed te kunnen horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, Tafeltje-Dekje-Je is er voor ouderen, gehandicapten en chronisch zieken. Je kunt er ook tijdelijk gebruik ven maken, maar meestal wel voor een minimum aantal weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tafeltje dekje is bestemd voor ouderen va 55+ en deze moeten zelf wel aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Ze moeten bijv. moeite hebben met de maaltijden zelf te bereiden of hulpbehoevend zijn.
In elk geval krijg je na de aanmelding iemand thuis die je de 'spelregels' uitlegt.
Vaak worden de mensen ook aangemeld wanneer er wordt vastgesteld of vermoed dat mensen ondervoed raken of de deur nooit uitkomen. Heel vaak zijn het mensen die ineens alleen zijn komen te staan, door een opname of sterfgeval van de partner. Daar schuilt dan weer het gevaar van verwaarlozing.
amc