Afval scheiden, is het verplicht?

Wij hebben thuis een plastic zak waar de plastic dingen in moeten, een doos waar we al het karton in doen en een andere doos waar we alle glazen potten indoen. Ik vroeg mij af of het verplicht is om je afval te scheiden? Is er een wet dat het verplicht? Volgens mij is het in mijn gemeente wel verplicht... Alvast bedankt =]

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Nee, het scheiden van afval is (nog) niet verplicht. Het wordt alleen van overheidswege gestimuleerd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, het is alleen verboden om glas in vuilniszakken aan te bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de stations van DB staan mooi vormgegeven bakken voor het sorteren van afval... Toonbeeld van hoe het moet.