Hoi,
De EU wilt dat Turkije aan een bepaald aantal voorwaarde voordoet. Onder andere: Turkije moet het volledige 'acquis communautaire' van de EU erkennen én toepassen. en Turkije moet economisch groeien en met name in het zuidoosten van het land investeren.
Ook de Turken hebben tegenargumenten. Waaronder: Sommige moslims willen niet dat Turkije toetreedt tot de Europese Unie, omdat die volgens hen een puur christelijke club is. De meesten van hen zijn echter voorstander van toetreding omdat zij denken meer rechten te krijgen door de Europese wetgeving. En Veel Turken voelen zich beledigd en niet serieus genomen door de negatieve houding van sommige lidstaten tegenover eventuele Turkse toetreding.

Veel meer informatie vindt u op de aparte Wikipedia pagina 'Turkije en de Europese Unie'
Gr,
MaartenvL

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb nog een, misschien wel, een interessant artikel gevonden. Dit artikel geeft ook enkele reden waarom ze niet mogen en misschien ook wel helemaal niet willen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten eerste is Turkije geen Europa maar hoort bij Azië. Het wordt ook wel de poort van Azië genoemd. Ten tweede omdat zij zich vaak niet houden aan de mensenrechten zoals het zomaar opsluiten van journalisten