Is dit een standaard vraag bij het aanvragen van een nieuw paspoort? (met vingerafdruk)

Mijn partner heeft het nieuwe paspoort met vingerafdruk aangevraagd. Na het inscannen van zijn vingerafdruk werd hem gevraagd of hij een tweeling broer heeft. hij zei nee, waarom vraagt u dat? Als antwoord kreeg hij: nee niets bijzonders.

Lijkt zijn vingerafdruk nu op die van iemand anders? Ik heb mij toch ooit laten vertellen dat geen enkele vingerafdruk gelijk is? (ongeacht tweelingbroer) Of is dit gewoon iets wat ze moeten vragen? ( normale verklaring zou dan wel netjes zijn)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jouw partner had geen genoegen moeten nemen met het nietszeggende antwoord en door moeten vragen,of dat een standaard vraag was,of dat hij soms erg op iemand leek. Maar ja,dat is wijsheid achteraf! Ik had waarschijnlijk ook niet gereageerd. En nee,vingerafdrukken verschillen altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tweelingen zijn net zo verschillend in vingerafdruk dan buren... Dus is een onzinvraag...

Onzin, trouwens heel het biometrische paspoort is belachelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het ook niet eens met dit nieuwe paspoort.
Maar mij of wie dan ook is nooit wat gevraagd, dus ik als simpele burger heb mij er maar bij neer te leggen.
Triest maar waar...
Van een eeneige tweelingbroer, kan het onderscheid moeilijk geverifierd worden (zelfde dna).

Toegevoegd na 1 uur:
De vraag zal eerder betrekking hebben op de foto dan op de vingerafdruk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, als baby's nog in de baarmoeder zitten is de ligging al anders. Dit zorgt er al voor dat de vingerafdrukken anders worden. Er zijn overeenkomsten, maar dit is alleen in een paar hoofdlijnen verder niet.
Zonder het te weten kunnen ze nooit aan de hand van vingerafdrukken zien of 2 mensen een 1 eiige tweeling is.
Min trouwens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klare onzin!
Wat vingerafdrukken betreft een onzinnige vraag.
In 2003, is er een onderzoek gehouden "On the similarity of identical twin fingerprints" in The Journal of the Pattern Recognition Society. Ze vonden uit dat de vingerafdrukken van 94 ééneiige tweelingen niet gelijk waren, maar wel meer op elkaar leken dan bij niet-tweelingen.
Maar misschien vroegen ze dit wel om de pasfoto. Want tweelingen kunnen enorm op elkaar lijken...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vraag op de foto gebasseerd was hadden ze deze vraag toch ook bij eerder aangevraagde paspoorten moeten stellen? de vraag kwam direcht na het inscannen van de vingerafdruk. blijft een vreemde vraag...
Dat ïs gewooon flauwekul van die medewerker. Hij of zij moeten met dit soort dingen persé een opmerking doen. Slaat nergens op.! Is gewoon te merken van zijn/haar antwoord: nee niets bijzonders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien dacht de persoon die zijn vinger scande hem wel ergens van te kennen! wie weet een jeugdliefde ofzo, en dacht hij of zij er op deze manier achter te komen of het echt de persoon was wie hij dacht dat hij was.
die zin klopt niet helemaal meer, maar je snapt me wel;)