Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Veranderd je documentnummer op je paspoort als je deze moet vervangen?

Ik moet volgende maand een nieuw paspoort halen, en ga over 2 maanden op vakantie. Ik moet bij de reis mijn documentnummer aangeven maar is deze net als je sofi nummer blijvend voor de rest van je leven of veranderd die iedere keer als je een nieuwe haalt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
53.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja, elke document dat afgegeven wordt heeft een indentiek dovumentnummer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het documentnummer verandert. Je burgerservicenummer (voorheen sofinummer) blijft wel hetzelfde. Dat nummer is aan jou gebonden, het documentnummer aan het document en dit paspoort is anders dan het paspoort dat je gaat krijgen.

Toegevoegd na 38 seconden:
Oeps, je vraagstelling is anders: dus, ja, het verandert, niet nee ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het prrsoonlijl van wel dat het een ander nummer gaat worden. Goede reis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nummer veranderd.
Advies, laat je oude paspoort ongeldig maken (er worden dan gaten in geperforeerd) bij het gemeente huis en neem dat ook mee als je op reis gaat.
Overigens doen niet alle gemeentes dat, dus informeer daar eerst naar.
Misschien is het ook mogelijk om de gegevens op jouw reisdocumenten te veranderen, maar dat zou je bij het reisagentschap moeten informeren.
Fijne vakantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding