Als Amerika Failliet gaat, (volgens mijn economie leraar kan een land failliet gaan) Wat voor invloed heeft dat op de rest van de wereld?

Volgens mijn docent economie kan een land failliet gaan. Omdat Amerika zo'n grote rol speelt in de wereld, vroeg ik mij af wat er zou gebeuren als Amerika Failliet gaat!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een land kan in juridische zin niet failliet gaan. Welke rechter kan het faillisement over een land uitspreken? Wel kan een land in onoplosbare financiele problemen raken.
Als dat met de VS gebeurt zal de wereldeconomie stilvallen, omdat de VS zo'n beetje de allergrootste consument zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan is er nog altijd de VN om de orde op peil te houden, en natuurlijk wordt amerika dan gesteund door nederland, belgie, GB, frankrijk enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is hier een zeer realistisch programma van de VPRO over geweest. De konklusie was onvermijdelijk Wereldoorlog III.
Poets de atoombommen maar vast op.
Andere landen kunnen helemaal niet helpen en de VN is helemaal onmachtig om iets te doen.
Maar zo slecht staat de US er niet voor, in ieder geval veel beter dan NL.

Toegevoegd na 39 seconden:
Een aflevering van Tegenlicht.