Wat kun je doen met de post die verkeerd afgeleverd is in je brievenbus?

De post is gewoon op het verkeerde adres afgeleverd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou u zelf willen wat er met UW verkeerd bezorgde post gebeurt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natuurlijk wil ik mijn post ontvangen. Maar dat is niet het essentie van mijn vraag. Tussen de antwoorden heb ik een aantal goeie gezien. Zelf lever ik de post zelf af op het juiste adres. Een keer had ik een post per ongeluk geopend terwijl die niet voor mij bedoeld was. Ik voelde me schuldig.

Het beste antwoord

1. Weggooien (not done).
2. Openmaken en lezen (not done)
3. Zelf bij die geadresseerde in de bus doen. (aanbevolen)
4. Weer op de post doen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

gewoon weer in de brievenbus doen of afgeven bij het postkantoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het vlakbij je is zelf even in de bus gooien, en anders ( als je nog postzegels) hebt hem nog een keer op de bus doen. of bv retour afzender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er hoeven geen postzegels meer op, tenminste, dat doe ik nooit.
Ivana
12 jaar geleden
Zet dan op de enveloppe dat deze verkeerd is afgeleverd en stop hem in de brievenbus. Of..en dat is nog beter, je brengt hem zelf even als je toch de hond gaat uitlaten. ;)
Je kunt meerdere dingen doen:
1 Zelf bezorgen op juiste adres

2 Brief opnieuw in de brievenbus doen

Je moet dan wel even kijken of de rechtonder gedrukte postcode overeenkomt met het adres. Is dat niet zo maar heeft het jou postcode dan moet je de gedrukte postcode en streepjescode even doorhalen met een pen. Je hebt anders kans dat de brief nogmaals op jou adres bezorgt wordt. Tegenwoordig word de post voor het grootste gedeelte automatisch bezorgt. Voor deze sorteermachines is deze streepjescode het adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er 'retour afzender' opzetten, met de melding 'verkeerd bezorgd'. Vervolgens de post weer in de TNT-brievenbus gooien.
Je kunt natuurlijk de post ook zelf op het juiste adres afgeven als het niet te ver weg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan. Als het post is met jouw adres er op maar met een andere naam, dan kun je die retour afzender sturen. Het adres doorstrepen en "geadresseerde onbekend op dit adres" er op zetten.

Gewoon verkeerd afgeleverde post bezorg ik zelf bij het juiste adres als het vlakbij is, anders gaar het de brievenbus weer in.

Toegevoegd na 20 minuten:
gaar=gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkeerd bezorgde post kunt u mee retour geven aan de bezorger of in de dichtsbijzijnde brievenbus deponeren.

Echter voor u dat doet moet u even de streepjescode aan de onderzijde van het poststuk controleren of daar niet uw postcode en huisnummer is vermeld.

Indien uw postcode en huisnummer zijn vermeld dient u de gehele streepjescode inclusief de postcode zwart te maken, doet u dit niet wordt de post wederom bij u bezorgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf bezorgen of terugbrengen naar het postkantoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een mogelijkheid:
De geadresseerde bellen en overleggen.
Ik heb zoiets eens meegemaakt. Toen was de oplossing: post openmaken en vervolgens (na weer overleg) inscannen en mailen.

Het overleggen met de geadresseerde is zeker nuttig wanneer blijkt dat de post een dringend karakter heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de spuitcode rechtsonder correspondeert met de adresgegevens van de geadresseerde.
Dus als jouw NAW erop staan deze doorstrepen en dan in de oranje brievenbus gooien. Staat de juiste spuitcode erop dan kun je ze eveneens in de oranje bus gooien
Bronnen: