waarom willen westerse mensen de mayakalender uitleggen naar hun maatstaven en niet zoals de Mayas het ooit hebben bedoeld is dit door angt of anders

er wordt zoveel over de mayakalender gezeurt en angst ingeboezemd terwijl de Mayas van nu ook zeggen dat zij nooit het einde van de wereld hebben voorspeld...maar het eind van hun kalendercyclus en dat er vanaf dan weer een nieuwe cycluskalender wordt opgemaakt...
Wie zijn diegene die al die doem in de wereld helpen en er beter van willen worden...regering?fanaten?geloofsovertuigers, ongelovigen...ik vraag me af wie????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn in alle tijden doemdenkers geweest die steun zochten voor hun doemdenken. Een soort karaktereigenschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

meestal zijn het geloofsfanaten die met dat einde van de wereld in hun hoofd zitten. In dit geval lijkt het anders te zijn het 2012 verhaal is volgens mij tot heden toe het populairste einde van de wereld verhaal dat ooit bestaan heeft.

Het zijn volgens mij ook verschillende mensen die dit zo interperteren, maar is ook op discovery een hele documentaire over geweest, dat had te maken met bewijzen over spellen die gespeeld werden vroeger door de Maya's die het einde van de wereld zouden voorstellen.

Je hebt nu eenmaal gelovige mensen, negatieve mensen, mensen die graag de boel op stelten zetten, daarbij is ook in andere godsdiensten gelijke verhalen te herkennen, dus niet het niet een god en een jezus is, maar iets wat bij de wijze indianen vandaan komt, gaat men combineren en denkt men dat die datum dan dus de echte datum zou zijn.

Velen gaan voorbij aan het feit dat dit alweer de 5e grote jaartelling is van de Maya's en als er dus na de eerste 4 de aarde is blijven bestaan, dat dat waarschijnlijk ook na de 5e zo zal zijn.

Ook is wel aangetoond dat idd na elke grote jaartelling een nieuwe periode van ontwikkeling op deze aarde heeft plaats gevonden.