Mag dit eigenlijk wel?

Hallo ik heb vandaag ongeveer 5 uur gewerkt met 3 kwartier pauze ik ben 11 jaar. Ik heb in een boekenwinkel balansend. Samen met men moeder en broertje van 9 en men stiefvader. De eigenaar van de boekenwinkel is een goeie vriendin van men stiefvader. Ik vond het ook ontzettend leuk. En mocht zelfs aan het einde nog een boek kiezen omdat ik zo goed had gewerkt. Maar ik weet wel dat kinderarbeid verboden is. En ik heb nu zeker arbeid geleverd. Ik dee het dus NIET uit ordes. Gewoon uit vrije wil.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je mag familie helpen , ook bij dit soort werkzaamheden, mits het als hobby gebeurd.
Vergelijk het met kleine acteurtjes op toneel en in films.
Mag dus alleen in je vrije tijd een paar uur zoals in vakanties. (en dat heb je nu)

Je mag dit NIET doen voor het krijgen van een inkomen . Dat boek als beloning mag dan weer wel natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord!

Andere antwoorden (1)

Eigenlijk mag je niet werken, het risico is als er wat met je gebeurd wie er dan aansprakelijk is, maar denk dat dit wel ken verder.