Hoe zit het met de brievenbussen rond oud en nieuw?

worden die afgesloten, en zo ja, wanneer?
of verkleinen ze alleen de opening, en kan je de komende dagen nog gewoon brieven posten?

Rieneke1
13 jaar geleden
14.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip: Sluit ook je eigen brievenbus tijdelijk af!

Het beste antwoord

Donderdag na de laatste lichting worden ze allemaal gesloten of weggehaald, en er zijn er nu al weg of versmald. Op het postkantoor kun je ze wel blijven posten, maar alleen tijdens de openingstijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ligt eraan waar je woont.
Bij ons is een groot aantal brievenbussen nu al zodanig afgeplakt dat er alleen dunne enveloppen in passen. Op bepaalde plekken worden de brievenbussen ook weggehaald.

Voor meer informatie kun je het beste even contact opnemen met het postkantoor in jouw woonplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel brievenbussen zijn nu al voorzien van een smallere opening dan normaal. TNT zal echter rond oud en nieuw de brievenbussen sluiten, sommige zelfs verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze verkleinen de opening zodat er geen vuurwerk in kan. Je kunt dus geen hele dikke brieven meer posten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook in haarlem zijn de brievenbussen al voorzien van kleinere openingen. op oudjaarsdag worden de bussen vaak geheel verzegeld om te voorkomen dat ze opengeblazen worden met vuurwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er van af waar ze staan zoals de eerdere beantwoorders al hebben aangegeven. Gisteravond nog een dikke envelop op de bus gedaan bij een brievenbus die buiten bij een TNT-verdeelcentrum staat en die had nog gewone openingen. Je moet immers ook dikke enveloppen kunnen blijven posten ook na sluitingstijd van de postagentschappen die overigens ook binnenbrievenbussen hebben.