wat is de langste weg van; Nederland, Duitsland, belgië, italië en australië? wat is de langste weg van de wereld?

ik wil weten wat de langste weg van elk van de opgenoemde landen is. dus de langste weg van nederland. volgende antwoord: langste weg van Duitsland...

...enzovoort. vraag van mijn broertje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (5)

Duitsland: A7 Denemarken tot bijna de grens met Oostenrijk

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter wereld: Pan-American Highway; 24,140 van Fairbanks, Alaska tot Braziliel

Toegevoegd na 2 minuten:
Australie: Stuart Highway in the Northern Territory and South Australia 2710 km
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in italie is dat de tangenziale en van milaan tot sicilie is het
1.391 km
niet de langste weg misschien, maar ik zou t ook niet elke dag willen rijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België is de langste weg de E40:
De E40 is een Europese weg en autosnelweg in België. De snelweg vormt een oost-westverbinding door geheel België en is 280 kilometer lang[1], de langste van het land. De E40 bedient onder andere Liège, Leuven, Brussel, Gent en Brugge.
fremar
13 jaar geleden
Stuart Highway, Australië: zelf gereden. Niet alleen de langste maar ook de meest eenzame. Bestaat uit één baan. Mocht je iemand tegenkomen (misschien 3 auto's op het hele traject) dan ga je beiden met de rechtse wielen in de berm (wat geen berm is natuurlijk).

Bij het passeren van een ROADTRAIN (een vrachtcombinatie 5 maal groter dan onze vrachtwagens) geef je ze alle ruimte.

Oppassen voor rundercarcassen, die overal langs de weg liggen. Dit zijn koeien die zijn aangereden en met een gebroken poot of zo, geen voedsel meer kunnen bemachtigen en doodhongeren.

Ik zal die rit nooit meer vergeten. Dwars door de outback. Er zijn maar weinig Australiërs die me dat kunnen navertellen.
13 jaar geleden
van nederland tot bari zuid italie is 2000km