Nee..vroeger was niet alles beter. Mensen ontwikkelen zich steeds verder....in de toekomst wordt heel veel anders. Door uitvindingen en dergelijke.
Vroeger waren er misschien wel bepaalde dingen die wel beter waren. Maar er zijn nu ook gewoon die dingen die beter zijn dan vroeger.
We moeten ons verder ontwikkelen om eventurele fouten te herstellen of niet nog een keer te maken. Om dingen beter te maken.
Ik ben blij dat ik nu naar school ga en niet in 1930. Als verstandelijk beperkt iemand moet je blij zijn dat je nu leeft en niet vroeger. Mijn oma verteld dat ze vroeger een buurjongen had die aan de ketting lag....hij was verstandelijk beperkt.
Alles is nu ook nog niet goed...maar we moeten gewoon verder ontwikkelen, fouten ontdekken en verbeteren. Evalueren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet per definitie, wel 'anders'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar is geen antwoord op te geven want vroeger is nu niet. Vroeger leefde men in een bepaalde situatie en deze situatie is nu niet meer hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker. Alles behalve de toekomst en nu is vroeger. Mensen denken. Denken wil zeggen dat je zaken koppelt aan dingen die je al eens hebt meegemaakt. Bij die dingen zitten betere en slechtere dingen. Het slechtste en het beste herinner je je vaak. Vaak is hetgeen je je herinnert dus beter. Wat betekent dat het vroeger dus inderdaad beter was
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je terug denkt aan de tijd herrinner je alleen de goede dingen, bijvoorbeeld vroeger pakte je voor een kwartje de bus, hetzelfde als een persoon overlijd dan zeggen ze ook altijd toch was het een fijne vent, dus vandaar dat ze zeggen dat het vroeger beter was maar als ze dan echt goed nadenken komen ze tot de conclusie dat het nu helemaal zo slecht nog niet is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar vroeger hoefde je je niet zo druk te maken of alles wel gezond was... tegenwoordig ga je dood van roken, mac donalds, drank, autorijden...

Ik zou het fijner vinden als ik allemaal niet wist wat ik deed en wat ongezond was..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk niet. Als mensen terugdenken aan vroeger, herinneren ze zich liever de goede dingen. Slechte herinneringen worden onderdrukt. Daardoor lijkt het alsof vroeger alles beter was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer je mopperen als ijkmeter zou nemen was het vroeger net als nu.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee niet direct. Bepaalde dingen wel en andere weer niet.
Algemene dingen zoals hygiëne, watervoorziening, huisvesting...zijn er sterk op verbeterd. Meestal toch maar niet voor iedereen.
Andere zaken zoals milieu, sociale vrede, eenvoud...zijn er niet op verbeterd. Elke tijd heeft zijn voor en nadelen vermoed ik.