Waarom noemt men Rotterdam en Amsterdam ook wel 010 en 020?

En ik geloof dat er nog meer steden zo worden genoemd. Maar waarom..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rotterdammers maken hier meer gebruik van als amsterdammers , wij zeggen vaak Rotjeknor als we het over rotterdam hebben , en we hebben het niet zo vaak over rotterdam .

Het beste antwoord

omdat dat de netnummers van die steden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarvoor dienen die dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit nummer moet je eerst draaien voor je iemand in die stad kunt bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je belt dus 010-....... en je krijgt mevrouw janssen eraan bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie de 010- als 06- van een mobiel nummer

Andere antwoorden (5)

Hier in Rotterdam willen ze het woord Amsterdammer gewoonweg niet horen..
Daarom dus altijd als het om Amsterdam gaat 020!!
Dat is regel nummer 1 als je in Rotterdam komt wonen;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn de netnummers van de steden.
Rotterdam en Amsterdam zijn (vooral qua voetbal) rivalen van elkaar. Rotterdammers weigeren dan om de naam Amsterdam uit te spreken en zeggen daarom 010 (en vice versa)
Kinderachtig inderdaad, maar goed. Voetbal zit diep zullen we maar zeggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
eeek sorry, amsterdam is natuurlijk 020 (oeps gevoelige typfout) :o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn kengetallen van de plaatsen, net zoals 013 Tilburg is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Sluit me aan bij de gegeven antwoorden. Het zijn de netnummers van de beide steden.

Je ziet dit vaak in advertenties.
Woonachtig in omgeving 020.
Of bij makelaars. Ik wil graag gaan wonen in een huis in omgeving 010.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft ook met voetbal te maken. Ajax speelt tegen 010 en Feyenoord speelt tegen 020 - omdat ze naam van de andere ploeg niet willen uitspreken