Mag je dit doet doen (over kamer van koophandel, zie toelichting)?

Er is iemand die heeft 2 zaken, ik ben gekomen op de zaak van 1 van de 2; een internetwinkel. Hier staan gegevens, zoals het KvK nummer. Het staat er alsof het gaat om dit bedrijf, maar als je het opzoekt hoort dat KvK nummer bij een heel ander bedrijf, dat wel op hetzelde adresgaat.
Mag dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het mag, als bij dat bedrijf dat geregistreerd staat bij de KvK staat: handelend onder de na(a)m(en): en dan de naam van het internetbedrijf. Heb je dat nagekeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In eerste instantie ga ik uit van een mixup. Dat kan natuurlijk gebeuren en vind ik niet zo spannend. Overigens hangt een KVK nummer altijd aan 1 bedrijfsnaam en in die zin mag het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor...

Dit mag...

Je mag een tweede bedrijfstak aanboren op hetzelfde KvK nummer. Zolang deze twee activiteiten, maar enigszins met elkaar te maken hebben. Dus geen transportbedrijf en administratiekantoor. Maar administratiekantoor en internetwinkel mogen wel samen bij de KvK. Belastingtechnisch zit dit anders in elkaar. Want dan zullen beide bedrijven een apart BTW nr. moeten hebben...