Onze schoonmaakster is moslima. Moeten we haar een kadootje voor Sinterklaas geven? Of kerst?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet vooral doen wat je normaal ook zou doen. Of ze nou Moslima, Jood, Hindoe of wat dan ook is, dat maakt niet uit. Het is met goede bedoelingen gegeven dus zal ze dat waarderen. Gewoon doen!

Ongeacht het geloof geef je als je denkt dat iemand het verdient.

Je moet niets. Ik geef zelf altijd iets voor kerst aan mijn schoonmaakster. Voor mij is het idee dat ik haar daarmee bedank voor de inzet van het afgelopen jaar en is het niet iets met een kerstgedachte. Ik zou wel rekening houden met het kado met het feit dat ze moslima is.

Moslims zijn vaak ook heel gastvrij tijdens hun feesten (bijv. suikerfeest) naar andersgelovigen. Waarom zou je haar niet een leuk kerstpakket of sintkado geven? Het is nu eenmaal onze traditie, het zal zeker worden gewaardeerd. Niet te krampachtig. Anders begin je te lijken op die Hogeschool in Den Haag die geen kerstboom meer nam om de moslims niet voor het hoofd te stoten. Nou, die moslims stonden vooraan om te protesteren. Ze hadden er nl. helemaal geen moeite mee! Dus niet iets voor een ander gaan invullen wat je helemaal niet zeker weet.

Je hoeft het in ieder geval niet te laten. Het zijn jouw feestdagen waarop je mensen cadeautjes geeft, het is alleen maar leuk als je een ander daarin laat delen. Hou inderdaad zoals hierboven al is genoemd wel rekening met wát je geeft. Een cadeau moet leuk zijn voor de ontvanger, dus geef je geen fles wijn aan iemand met een religie die alcohol verbiedt.

Gewoon jezelf blijven. Wel geven op die dagen, als je dat gewoon bent. En alleen iets voor haar bedenken wat ze leuk vindt.

Op mijn werk hebben wij ook een schoonmaakster en zij is ook Moslima. Met kerst geven we haar een bonus. Of ze nou wel of niet ergens aan mee doet ze is er altijd blij mee.

ik zou haar geven wat je vind, er zijn bijvoorbeeld arabische chocolade letters verkrijgbaar.. misschien is dat een leuk idee?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100