- Niet meer op bezoek gaan.
- Een andere vriendin zoeken
- Je trots op zij zetten en doen alsof het leuk is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elkaar tolereren en niet vaker dan nodig bij elkaar op bezoek gaan.

Verder geen discussies aangaan, gewoon over koetjes en kalfjes praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mooie gelegheid om met (in jouw ogen) lastige mensen om te leren gaan.
Een waardevolle levensles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke schoonouders is een leuk extraatje
maar helaas kan het net zoals collega's, mensen op straat en buschauffeurs niet altijd even goed klikken.

bedenk ook dat het van bijde kanten moet komen,
doen zij ook wel moeite om met jouw overweg te kunnen?

zolang jij en je man/vrouw gelukkig zijn zou ik me er niet te veel druk over maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zoveel mogelijk mijden en als je noodgedwongen toch contact moet hebben je zoveel mogelijk gedeisd houden.

Je zou je ook kunnen afvragen waar die wrijving steeds vandaan komt en zelf je houding kunnen corrigeren. Ik kon jaren lang niet met mijn schoonmoeder overweg. Zij was een eenvoudige vrouw met alleen maar lagere school. Haar hobby was breien en een vrouwenblad als Libelle of de Margriet was nog te moeilijk voor haar. Ik had een universitaire studie achter de rug en in mijn jeugdige verwatenheid meende ik maar steeds dat ik haar kon of moest verheffen tot mijn niveau. Tot ik daar op een dag over ging nadenken en tot de conclusie kwam dat ikzelf maar eens een toontje lager moest zingen. Ik begon met haar te praten over de dingen die háár bezig hielden. Sindsdien konden we prima met elkaar door een deur.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi voorbeeld+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super van je! +
Je best doen om er wat van te maken.
Uit ervaring weet ik dat je ze niet kunt veranderen en dat hoeft ook niet.
Ik heb ermee leren omgaan door altijd maar weer tegen mezelf te zeggen, "als ze er niet waren geweest, had ik niet zo'n fijne man gehad".
Bij familie ontmoetingen een beetje toneelspelen leer je snel en aan zo'n dag komt ook weer een einde en dan ben je er voor even weer vanaf.
Het is niet gemakkelijk maar gelukkig kun je nog wel een eigen vriendenkring om je heen hebben waar het wel mee klikt.
Met je man/vrouw heb je het hele jaar een fijne band en met je schoonfamilie gelukkig niet elke dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
familie zoek je niet uit zoals je vrienden, die krijg je gratis en voor niks.
Idem met schoonfamilie, in theorie kun je het uitmaken met iemand zodra je één blik op zijn/haar familie hebt geworpen maar in de praktijk gebeurt dat nooit.

Ik denk dus dat de stelling ALLE familie "krijg" je " zomaar terecht is en dat geldt ook voor schoonfamilie.

Met "eigen" familie is het vaak (ook niet altijd) nog iets makkelijker om ongenoegens of meningsverschillen te bepraten of uit te vechten. dat ligt bij je schoonfamilie vaak nog lastiger.

Als de "ellende" niet te hoog oploopt slijt e.e.a. meestal met de jaren wel tot een soort wederzijdse rust.

Maar houd je gewoon voor, het hoeven je vrienden niet te worden! Gezien de relatie met je partner horen jullie ELKAAR met enig respect te behandelen.
Met collega's die je niet mag werkt het toch hetzelfde? Je bent tot elkaar veroordeelt en maakt er het beste van.

Als je dat met niet te veel haat en nijd doet is er nog een omslag mogelijk als je ooit ontdekt dat de relatie toch beter is dan je ooit voor mogelijk had gehouden
13 jaar geleden
je schoonfamilie krijg je zomaar erbij, gratis en voor niets.
het is wel de bakermat van jouw geliefde.
respecteer deze, ga ermee om als met goede vrienden op afstand, met respect en goede manieren.
wie weet hoe dat verder gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie mijn schoonouders alleen op de verjaardag van mijn vriend en op de verjaardag van mijn schoonzusje. 2x per jaar dus.
Mijn schoonouders hebben veel problemen waarvan ze vaak een ander de schuld van geven. Ik was vaak de pineut. Ik had het toch al gedaan omdat ik hun kleine ventje had "afgepakt". Toen we gingen samenwonen heb ik een punt onder deze relatie gezet. Ik trok het niet meer na 8 jaar.
Dit doet mijn vriend veel verdriet maar hij begrijpt me wel. Ik houd hem niet weg bij zijn ouders, hij mag er zo vaak heen als ie wilt maar ik ga niet mee.
Geloof me, ik heb het niet slechter kunnen treffen qua schoonouders, ik bedoel der eigen familie wil al niets meer met hun te maken te hebben.
Maar ik heb het 8 jaar volgehouden.
Dus aan iedereen die schoonouders hebben die niet voor de volle 100% in hun straatje passen (en dat kan aan alles liggen) suck it up voor je wederhelft. Neem genoegen met 50% voor die paar keer. Als ik het bijna dagelijks 8 jaar lang met min150% kan doen moet dat zeker lukken