Waarom wordt in Nederland de grondwet genegeerd inzake vrijheid van menigsuiting?

er zijn steeds meer gerechtelijke uitspraken die ernstig de vrijheid van menings uiting inperken. Dit gebeurt veelal op grond van discriminatie en zulks en / of geloof.

Anderzijds kunnen en mogen de mensen zie zich veelal meteen gediscrimineerd voelen wel hun mening volledig onbelemmerd uiten.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (10)

Wat denk je, De linkse kerk voelt de adem van rechts in de nek en is bang voor haar positie(en terecht) dus alle middelen zijn gehoorloofd om hun macht te behouden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er anders andere delen van de grondwet genegeerd zouden worden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze maken er een potje van, het geven van een mening is nu al VEEL te snel HAATZAAIEN.

De nederlandse regering is bang.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit komt omdat Nederland steeds meer een islamitisch land wordt, ik neem aan dat je hier naar toe refereert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft waarschijnlijk te maken dat religië hier in nederland binnenkort alles voor het zeggen krijgt, dat zie je nu al.. buschauffeurs worden overvallen, pak je die mensen aan die zoiets doen.. dan zit je zelf nog langer.. dat heeft allemaal met 't linkse systeem te maken. Het is tegenwoordig zo. als je iemand fysiek mishandeld. (dan wel klappen geeft) moet je het meteen goed doen. want je krijgt de zelfde straf als dat je hem een corrigerende tik geeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit komt denk ik omdat er meer uitgesproken meningen zijn dan vroeger. Deze uitgesprokenen willen vaak dingen verbieden, en de gematigden in de samenleving proberen dan vaak weer de uitgesprokenen aan te vallen. Beide zorgt er voor dat de vrijheid van meningsuiting beperkt wordt.

Voorbeeld: Wilders wil de Koran verbieden, en nu wordt Wilders vervolgd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat in de grondwet zowel het recht op vrijheid van meningsuiting (artikel 7), het verbod op discriminatie (artikel 1) en het recht op het vrij beleiden van je godsdienst/levensovertuiging (artikel 6)opgenomen zijn. Je kan haast onmogelijk met alle drie rekening houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat is de Grondwet Hoofdstuk 1, Artikel 7, lid 3 staat: Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, BEHOUDENS IEDERS VERANTWOORDELIJKHEID VOLGENS DE WET.

Je mag ook geen groepen mensen beledigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen gebruiken niet de rechten die ze hebben, maar eisen rechten die ze niet hebben.
Mensen eisen vrijheid van meningsuiting, om te compenseren dat ze de vrijheid van denken niet gebruiken. (vrij naar Kierkegaard)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je mag tegewnoordig niks meer zeggen