Zit- of ligplaats claimen, dmv het deponeren van een handdoek of jas, hoe ga je daar mee om?

ik vind het asociaal, maar ik ga er toch niet zitten of liggen, heb geen zin in mot.
een verbodsbordje zou fijn zijn, maar dart zie ik nergens.
hoe ga je hier het best mee om?

13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!

Het beste antwoord

ik heb er zelf weinig moeite mee in de praktijk maar een optie zou kunnen zijn even aan het personeel vragen wat het beleid is en evt vragen of zij het voor je opzij leggen lijkt me een mooie oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Iedereen maakt dat wel eens mee op vakantie. Dat gasten hun handdoeken op de schaarse ligstoelen rond het zwembad leggen om verzekerd te zijn van een stoel na het nuttigen van een ontbijt. Ik heb een keertje meegemaakt, dat al die handdoeken in het zwembad lagen na terugkeer van de eigenaren. Ik zou zoiets nooit doen, maar ik moet zeggen, het hielp wel :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je brengt me op een hé;el goed idee! Bedankt.
als de plaats bezet word gehouden door een jas of handdoek, en niemand zit daar, leg gewoon opzij...
en zeker als het een openbare gelegenheid is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er verder geen plaats is, dan heb ik lak aan die persoon en leg de jas of handdoek netjes weg en ga zelf zitten of liggen en als ik dan commentaar krijg, zeg ik bijvoorbeeld: ' Goh, dan is zeker net uw naambordje weggewaaid.. '
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik erger mij daar ook gruwelijk aan, ik weet van gezinnen die de wekker zetten en dat er dan een de ligbedden gaat "claimen", en vervolgens weer zijn/haar nest induikt. grrrrr

Ik was laatst in een pretpark, waarbij een gehele schoolklas bij het restaurant diverse stoelen geclaimt had door overal een rugzak en/of jas op te leggen. Een paar begeleiders zaten in de buurt om op de spullen te passen. Ik heb de spullen keurig op een stoel gelegd en ben vervolgens met mijn kinderen op de 3 toen lege stoelen gaan zitten. Wij waren allang klaar toen de schoolklas kwam opdagen.

Eigenlijk vind ik dat een betreffend hotel/gelegenheid hier ook op in moet spelen, zo moeilijk moet het niet zijn om betreffende handdoeken regelmatig weg te halen en terug te laten halen aan de receptie, dan is het snel over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ontzettend asociaal en egoïstisch gedrag.

Heel simpel...in zo'n geval, gewoon handdoek opzij en zelf gaan zitten.

Laatst nog in de sauna meegemaakt. Mensen leggen hun handdoek alvast neer omdat het tijdens de aufguss heel druk is. Gelukkig heeft diegene die de aufguss verzorgt alle handdoeken weggehaalt ;)

Er hoeft helemaal geen verbodbordje te staan, dit zijn algemene omgangsnormen waar iedereen zich aan moet houden. Het zijn geen kleuters!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het erg asociaal dat mensen dat doen.
Mensen die alleen aan hun zelf denken die zijn erg egoïstisch. Hoe vaak gebeurd het dat ze net wakker zijn lopen naar het zwembad leggen hun handdoeken neer gaan weer weg naar hun hotelkamer of appartement dat ze hun eigen gaan omkleden en dan nog eens ffies lekker gaan winkelen. Ik gooi gewoon de handdoeken ergens in het hoekje en als ze problemen hebben dat het in hoekje ligt dan hebben ze gewoon dikke PECH. Stoeltje of ligbedjes is er voor iedereen en er staan geen namen of nummers op van wie ze zijn dan alleen van eigenaar van het hotel of appartement. Ik laat me niet gek maken door mensen die asociaal en egoïstisch zijn.