Soms zie je langs de weg een bord waarop staat meetvlakken, wat betekent dit? En wat meten ze dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Rijkswaterstaat meet dan de gebruiksintensiteit van de weg. Ook wordt de kwaliteit van wegdek en daarop gebruikte verf gemeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is meestal een meetpunt voor vrachtwagens. Indien deze te zwaar geladen zijn, worden ze van de weg gehaald. Al jij je gewoon aan de snelheid houd in je personenwagen, is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meetvlakken zijn ook nuttig bij controles, kijk naar de prachtige uitleg!