Hoe ga je om met negeren?

Boos gaan reageren werkt natuurlijk averechts. Maar wordt zelf wel boos ervan als ik iets belangrijks zeg of wat liefs en gewoon never nooit geen antwoord krijg.
Het kan enorm kwetsend zijn, iets dat ik mezelf natuurlijk aandoe, omdat het mijn gevoel is. Maar hoe ga ik daar nu mee om? Ik zoek een stemmingsschakelaar zeg maar... de welbekende switch

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.8K

Antwoorden (9)

Dat zegt iets over de tekortkoming van degene die je dat aandoet . Gewoon niet meer sappel over maken , en de persoon , of personen ook negeren in zoverre dat mogelijk is , en uitsluitend het nodige contact . Dit werkt vaak het beste .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst is het heel moeilijk om met genegeerd worden om te gaan: het is 1 van de ergste dingen die iemand je kan aandoen (schijnt een psychologisch feit te zijn). Genegeerd worden doet pijn.
Soms helpt het, om dat rustig te zeggen, want mensen hebben niet altijd door, dat ze dat doen. Het kan een "per ongelukje" zijn.
Maar negeren genegeerd te worden werkt het beste voor jezelf denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ervaring mee en ja het is een van de onmenselijkste dingen die je kunt voelen.Ook is het volgens mij iets wat je een ander alleen aankunt doen wanneer je dat zelf is overkomen(in je jonge jeugd) want ik vraag me heden ten dagen nog af hoe je anders zoiets kan bedenken en daadwerkelijk uit kunt voeren.

Anderzijds door dit negeren door mij heen te laten voelen (en ja ,je gaat door een vreselijke pijn)kom je uiteindelijk bij je ware zelf en leer je je eigen waarde kennen.Daarna als je die kent ,kan niemand jou meer van je stuk brengen en sta je altijd vast in je schoenen.Je zult iedereen recht en eerlijk alles kunnen zeggen wat jouw dwarszit .En je wordt dan met respect behandeld want mensen voelen dan dat meteen aan.
Ook al is het idd een van de ergste dingen zoals WendyH vermeld.(en ik ben het eens met haar)als je erdoor heen slaat en alles doorvoelt ,maakt je bewustzijn een enorme sprong.

Dus mijn hint zou zijn (omdat ik het ervaren hebt)doorleef je gevoel ,kijk naar je gevoel en luister daarnaar.Ook dit gevoel is niet voor eeuwig maar gewoon een les.Net zoals alle gevoelens ,kijk erna en zwaai erna .Net zoals een koningin op het bordes.Meer niet.
Veel kracht van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grrrrr boos worden is wel begrijpelijk!!!!!!
ik vind dit heel moeilijk adviseren omdat het wel afhangt hoe close je bent met degene die je negeert.
Is het de buurvrouw, dan nou ja maakt het niet zo veel uit al kun je er pissig over worden.

is het je partner zou ik bijna zeggen (maar ik hoor het wel als niemand het er mee eens is) VRESELIJK TOMELOOS BOOS WORDEN.

Dit is één van de meest kwetsende dingen die je iemand aan kunt doen, daar kun je wel voor jezelf een knop voor om willen zetten of er redelijk over praten maar dat vind ik niet in verhouding. Wil je dat dan je hele leven blijven doen, om maar bij iemand te blijven die je dan steeds kwetst (of omgaan met als het een goede vriend is)?

Kijk zelf maar uit alle adviezen die je krijgt wat past maar mijn intuitive reactie is: boos worden, tot onredelijk aan toe en dat ook volhouden, elke keer opnieuw al komt het nog zo slecht uit (bij oma op visite of zo) tot het tot jullie BEIDEN is doorgedrongen (en niet alleen tot jou) dat dit een probleem voor je is.

veel sterkte
13 jaar geleden
Voor mij ligt het er aan door WIE ik wordt genegeerd. Is het een dierbare/ iemand van wie ik houd; dan geef ik uiting aan mijn gevoel (boos!).
Is het mijn buurvrouw (maakt me niet uit!).
Is het een collega (ik heb er zo eentje) dan geef ik haar een koekje van eigen deeg. Ik ben Oost-Indisch doof voor haar en heb het wel eens gepresteerd (expres) om gewoon weg te lopen terwijl zij aan het praten was. Eigenlijk zeg ik: krijg jij maar een dikke middelvinger! Zij is dan ook een van de meest nare collega's die ik ooit heb gehad!
13 jaar geleden
Gewoon negeren.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oplossing voor elke dissonant in de communicatie is naar mijn gevoel: Praten..

Heel dikwijls zijn mensen zich er niet bewust van dat ze iemand volkomen buitensluiten.

Maar heel soms wordt dit bewust en opzettelijk gedaan.

In beide gevallen pleit ik voor een gesprek..want alleen daardoor kun je zoiets oplossen.

Lukt dat allemaal niet in een gesprek. En blijkt het dus een onoplosbaar probleem te zijn. Troost jezelf dàn met de wetenschap dat jij gedaan hebt wat binnen jouw mogelijkheden lag en laat de ander daarna voor wat hij/zij is.

Kortom negeer dàn gewoon de persoon in kwestie zèlf..

Sterkte en tracht er maar boven te staan..zou ik tot slot willen zeggen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is enorm kwetsend. Ik zou die persoon ook gaan negeren. En als er iets van gezegd wordt is het een mooie opening om erover te praten. Want dat blijft een feit, met praten over hoe jij je voelt in eenzelfde situatie helpt meestal het beste. Niet op de verwijtende toer gaan, heeft waarschijnlijk een averechts effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stemmingschakelaar is mijns inziens niet de uitkomst hiervoor, want in plaats van het te uiten in boosheid (explosie) ga je het onderdrukken met een risico van het krijgen van fysieke krachten (implosie).

Uit jouw vraag en toelichting kan ik niet zien of er stappen zijn die je neemt alvorens je boos wordt. De eerste zou namelijk zijn aan de ander kenbaar maken dat je wat tegen hem/haar zegt en dat je graag een reactie wilt en eventueel toelichten wat het met je doet dat hij/zij niet reageert.

Door boos te worden ga je ervan uit dat de ander je uit kwade wil negeert, maar voor hetzelfde geldt heeft de ander niet in de gaten dat je wat tegen hem/haar zegt. Voorts zou ik aan de ander kenbaar maken wat het met je doet dat hij/zij jou negeert, zodat hij/zij daar rekening mee kan houden.

Doet hij/zij dat niet dan is hij/zij jou gewoon niet waard!!!