Is het illegaal om de parkeermeter van een andere auto aan te vullen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In veel gevallen wel omdat het vaak verboden is om de meter uberhaupt bij te vullen. Als je het doet op plekken waar geen parkeerduur begrenzing is, mag je wel bij vullen. Als je zou willen de meter voor iemand anders bij te vullen zal dat ook gewoon mogen. Het gaat er uiteindelijk om dat de meter gevuld blijft, toch?

Lijkt me alleen maar sociaal.

Niet dat ik weet. In de basis geef je iemand een gedeelte van jouw eigendom en jouw eigendom mag je vrij weggeven.

Nee, dat mag. Voor het mogen parkeren van een auto, in een betaald- parkeren-zone, moet parkeerbelasting betaald worden. Wie die belasting uiteindelijk betaalt maakt niet uit. Het gaat er om dat het betaalt wordt.

Lijkt me niet. Ik vul af en toe de parkeermeter bij van een auto die niet van mij is, wettelijk gezien dan. Daar is niks mis mee.

Vroeger mocht men in Amsterdam de parkeerpaaltjes met muntinworp niet bijvullen. Nu zijn er in steeds meer steden parkeerautomaten waarbij men kan kiezen uit muntinworp, creditcard of diverse andere systemen. (oa Yellowbrick) In het nieuwe parkeersysteem kan men wel de parkeertijd verlengen als men ook de sleutel van de desbetreffende auto heeft. (parkeerkaartje) Met Yellowbrick gaat die vlieger niet op, omdat het abonnement waarvan de transponderkaart achter het raam gescand wordt,kenteken gebonden is en activeren en deactiveren met het ingeprogrammeerde gsm nummer gaat. Met een andere speciale kaart van Yellowbrick kunt u wel een parkeer kaartje verkrijgen, maar dan dient u ook toegang tot de ander zijn/haar voertuig te hebben.

Bronnen:
http://www.yellowbrick.nl

Nee is het niet het is juist aardig.

Tuurlijk niet. En belangrijker is dat het erg tof is van jou dat je dat doet! keep it up and let's start a revolution!;p