Prille vriendschap; hoe ga je daar mee om?

ik heb een vrouw leren kennen, waar ik wel een klik bij voelde. (als vriendin dan he :))
heb haar mee uitgevraagd op een uitje met vrienden; was leuk.
heb haar op een ander uitje meegevraagd; hiervoor moest ze afbellen.
heb haar bij me thuis gevraagd; was gezellig.
nu vind ik eigenlijk dat de volgende stap van haar uit moet komen.
aan de andere kant: het lijkt me gezellig als ze meegaat naar een volgend uitje.
wat is wijsheid, haar weer uitnodigen of even afstand nemen?

12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen; ga ervoor! Zolang de vriendschap goed voelt is het goed toch? Opdringerig moet je niet worden, maar dat voel je zelf waarschijnlijk wel snel genoeg gezien je nu al voorzichtig bent met contact opnemen. Misschien is zij zelf nog wel een beetje angstig of voelt zij zich nog onwennig om jou ook ergens voor uit te nodigen. Uiteindelijk moet het contact van twee kanten komen, maar er is vaak 1 iemand die in een prille relatie het initiatief moet nemen. Dan voelt het vast voor beide kanten snel vertrouwd. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt haar vrijblijvend vragen? Zorg dat ze genoeg ruimte ervaart om "nee" te zeggen of een smoes te bedenken. Aan haar reactie kun je dan merken wat zij leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendschapsrelatie is een relatie waar je veel energie in moet stoppen om het te starten, maar waar je tijdig ook veel energie uit terug moet krijgen.
Komt er niets terug, dan zal de vriendschap snel doodbloeden.

Het moet altijd van twee kanten komen, zo niet, dan komt er een moment dat er ergenis ontstaat en blijkt de vriendschap niet meer dan een mooie luchtballon te zijn.
Je zal je moeten afvragen wat je verwachtingen zijn van deze vriendschap.

Mogelijk is deze vrouw, voor jou zelf, een invulling voor iets in je leven wat je onbewust mist.
Je hebt haar al drie keer uitgenodigd, maar geen uitnodiging teruggekregen en dat is precies waar deze vraag om gaat.

Maar heel misschien heeft deze nieuwe vriendin, iets te verbergen, iets waar ze zich voor schaamt, iets wat ze ( nog ) niet met je wilt delen.
Mogelijk ook een slechte ervaring uit haar verleden en is ze bang voor herhaling.
Mogelijk heeft ze thuis een gigantische bende, verzamelt ze van alles en nog wat en is er bij haar thuis niemand welkom.
Mogelijk woont ze in een buurt waar ze zich voor schaamt.
En zo zijn er tientallen mogelijkheden.

Dus Rieneke, het is nu aan jouw, of de klik die je voelde bij haar, voldoende sterk is, om hier achter te komen.
Waarom niet gewoon gevraagd?
Zo iets als...: ik had inmiddels na onze gezellige uitjes, wel eens verwacht, dat je mij een keer zou uitnodigen, heb je daar soms een rede voor, of durf je dat gewoon niet, je kunt het gewoon zeggen hoor, ben wel wat gewend................

Als ze hier niet uit komt, is de vriendschap niets waard.
Als ze hier wel goed uitkomt en je begrijpt haar, kan het de vriendschap voor het leven zijn.
Je kunt ook nog altijd gewoon zo doorgaan en afwachten tot ze het een keer vraagt, maar dat wil je niet echt, anders had je deze vraag hier niet gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
mooi antwoord ed, bedankt!
Anoniempje1814
een jaar geleden
Ik vind je reactie erg gevaarlijk aangezien het heel erg op basis van mening en invulling is. Gewoon met elkaar open communiceren erover! Dat kan ook als je elkaar net kent. Voor iemand alles invullen is nooit verstandig.
Misschien is het een idee om toch nog even zo door te modderen en af te wachten of er van uit deze vrouw nog een initiatief komt om jou voor het één of ander uit te nodigen.
Het is net zo voor jou als voor haar even wennen en misschien vindt zij wel dat je te hard van stapel loopt.
Ik zou iig nog even de kat uit de boom kijken,rien.