Wat is de logica achter het gegeven dat bij het pakje AH Feestkaarsjes de verhouding tussen het aantal kaarsjes en het aantal houdertjes 2:1 is?

In mijn vriendenkring komt het nog wel eens voor dat er iemand jarig is (goh...) en dat er een taart geregeld wordt. En het is al meerdere malen voorgekomen dat ik verantwoordelijk was voor de kaarsjes die op de taart zouden komen.
In het gunstige scenario hou ik rekening met de maatgevende factor en heb ik aan het eind van de rit enorm veel kaarsjes over. Maar het is ook al meerdere malen voorgekomen dat er bij thuiskomst een ernstig tekort aan houdertjes bleek te zijn, doordat er niet rekening werd gehouden met het verschil.

Ik moet natuurlijk blij zijn dat mijn leven zo goed verloopt dat ik me druk kan gaan maken om zulke kleine dingen, maar toch is dit een chronische irritatie van mij geworden.

Want door de het beperkte aantal houdertjes zitten in elk pakje twaalf onbruikbare kaarsjes. En iemand heeft ooit bewust voor deze samenstelling gekozen... maar waarom in godsnaam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!
Het frustreert mij ook altijd MATELOOS!
Ik gebruik altijd graag een aantal kaarsjes dat gelijk is aan het aantal levensjaren van de jarige, waardoor ik vaak belachelijk veel pakjes van die dingen moet kopen om maar genoeg houdertjes te hebben.
Inmiddels kan ik wel een kaarsenwinkel beginnen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een medestander! Ik voel me opeens minder eenzaam in deze harde commerciële wereld:)

Het beste antwoord

Ik denk dat het idee is: kaarsjes branden op, die zijn op een gegeven moment weg. Dan kan je ze nog een keer vervangen, met dezelfde houdertjes.

In de praktijk zal dat niet snel gebeuren, want als je kaarsjes gebrand hebben, wordt de taart gegeten.

Ik zou het hier melden:
https://webwinkel.ah.nl/klantenservice?site_target=content_albert_klantenservice_contact
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dankjewel:) Ik zal het wel even melden.
Ik heb ook een klacht ingediend toen de ovenbroodjes van 17 cent naar een belachelijke 32 cent gingen, maar nu had ik er niet aan gedacht.

Andere antwoorden (2)

Misschien: Op deze manier kan je 's ochtend bij de familie kaarsjes op je taart hebben staan (1 set kaarsjes & houdertjes) en 's avonds als de vrienden komen ook weer kaarsjes op de taart zetten, en dan de houdertjes hergebruiken.

Daarnaast zou je de houdertjes natuurlijk kunnen bewaren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodat de houdertjes afgewassen kunnen worden en nog eens hergebruikt kunnen worden.