Zo zou je het kunnen zien. Feitelijk is een jetlag niets anders dan een mismatch tussen de echte tijd, en de tijd die je interne klok aangeeft.

Gelukkig is oons lichaam zo flexibel dat een tijdsverschil van een of 2 uur nauwelijks echt opgemeretk worden. Je zal even een dag of twee op het verkeerde moment trek krijgen. En je zal de neiging hebben om vroieg naar bed te gaan. Meer zal je echt niet ervan merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ach welnee! Er zijn maar weinig mensen die er echt last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jetlag van 1 uur verschil??? Welnee, met een dag of twee-drie ben je al gewend. Trouwens, de wintertijd (officiële tijd) is makkelijker om aan te wennen dan de zomertijd.

Zelfs een verschil van 6 uur, als je b.v. een lange reis maakt, ben je al in twee dagen aan gewend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel je van te lang slapen ook gezondheidsklachten kunt krijgen is slaaptekort, samen met verstoring van je lichaamsritmes, meestal de oorzaak van een jetlag. Hetzelfde treedt op bij omschakeling naar nachtdienst en vooral terug naar het normale dag-nachtritme.

Mensen die van een uur tijdsverschil jetlag-achtige verschijnselen krijgen zitten je wel heel labiel in elkaar of zouden het 'Handboek voor hypochonders' eens moeten lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee een jetlag van te veel slaap? Daar heb i totaal gen problemen mee. Van mij mag het elk weekend