Hoe meng ik groepen mensen?

Binnenkort organiseer ik een feestje waar verschillende mensen komen die elkaar niet kennen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat mensen met mensen buiten hun eigen kennissenkring gaan praten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Ik was laatst op een feest, en hier wou men hetzelfde bereiken. Wij moesten toen om de zoveel minuten op een andere plek bij een ander tafeltje gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Groepsspelletjes gaan spelen waarbij je veel moet samenwerken. Al snel zal er veel gelachen worden, en na de spelletjes zullen de mensen die samen gelachen hebben gezellig met elkaar praten.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Statafels neerzetten en mensen zelf de drank laten halen. Dan moeten mensen wel lopen en men staat sneller bij een ander tafeltje dan dat men van zitplaats wisselt.

Ik zou niet al te geforceerd mixen, soms willen mensen ook gewoon even lekker bijkletsen met mensen die ze kennen. Veel plezier op je feest.
13 jaar geleden
vraag je eerst en vooral af, of dat ook voorwaarde is om het feest te doen slagen. het kost namelijk nogal wat moeite om zo'n mix te realiseren en dat geeft vaak een wat gekunsteld gevoel.
mocht je het nodig achten, dan zou het een mogelijkheid zijn ieder bij binnenkomst een willekeurig gekleurd plaatje in de hand te geven. dezelfde kleuren kunnen dan later, als dat mogelijk is tenminste, bij elkaar een tafel gebruiken. de mis is dan redelijk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er een gemaskerd feest van, dan zal men tenminste moeten ontdekken wie de ander is... Andere suggestie: karaoke wedstrijdje inlassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel dit wellicht KAN is dit niet zo zeer het doel van een feestje voor de meeste mensen. Vraag je af of je echt WILT dat mensen geforceerd gaan mengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een activiteit (kleine kennisquiz) doen waarbij je iedere bezoeker van het feest een nummer (1 of 2 of even/oneven) geeft om zo groepen of groepjes te formeren en ze met dat groepje vragen te laten beantwoorden of activiteiten te laten uitvoeren.

Maar goed hangt ook af van wat de reden is van het feest, de locatie etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stel in het begin van de avond zelf mensen aan elkaar voor van wie je denkt dat ze wel een gesprek met elkaar kunnen aangaan.
Doe het niet te geforceerd, het gaat er vooral om dat mensen een leuke avond hebben. Niet teveel zitplekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of ze ook blijven eten? want dan kan je bijvoorbeeld denken aan een lopend buffetje of als het een beetje weer is een bbq, ze moeten dan zelf hun eten halen en/of maken en komen dan zonder geforceerde toestanden met elkaar in contact