Dat is niet zo opeens hoor. Zijn populariteit is al maanden dalende.
Waarschijnlijk komt het, omdat hij wat teveel heeft beloofd, en de mensen daarom ook wat teveel hebben verwacht.

Eindelijk zou alles anders worden met Obama, en daar geloofden veel mensen in. Nu blijkt dat de praktijk hardnekkiger is, en dat je wel veel kunt roepen "Change, yes we can!", maar dat echt veranderen heel moeilijk is.

Mensen zijn door de prachtige beloften nu extra teleurgesteld, en de populariteit van Obama daalt daardoor ook extra. Hoe groter het verwachtingspatroon, hoe dieper je teleurgesteld bent.

Overigens hebben alle presidenten last van een dip, halverwege hun ambtsperiode. Misschien vindt Obama er nog iets op, om zijn populariteit wat op te krikken, ondanks het feit dat hij maar af moet wachten wat er op zijn pad komt. Wat er allemaal gebeurt op het wereldtoneel kan hij nauwelijks sturen.

De Chileense president zat op het dieptepunt van zijn populariteit, en door de mijnramp, is het hele volk dol op hem. Tot grote ergernis van de reddingswerkers, die hij steeds voor de voeten liep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een amerikaanse president is alleen populair wanneer hij een oorlog begint of betrokken raakt bij een schandaal. Gezien bijde niet zozeer het geval zijn, wordt er minder over hem gesproken en lijkt het alsof hij minder populair is geworden voor de buitenwereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mooi gezegd..;-)
Het is makkelijker tegen iemand aan te schoppen dan zelf de geschopte te zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat veel mensen verwachtten,dat de beloften die Obama heeft gedaan,binnen een jaar werkelijkheid zouden worden en dat kan nu éénmaal niet. Bovendien wordt ie van alle kanten door de republikeinen tegengewerkt.