Wat voor soort spellen vinden 50 plussers het leukst?

Waar houden ze van, bijv van uitdaging of juist niet of iets anders.....

Ik bedoel hiermee denkspellen, strategie, enzz

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken stellen van boven de 50 die swingen erg leuk vinden.

Antwoorden (11)

Ze houden van sudoku of snake!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt weet je ook waar deze spellen onder vallen? denk bijv?
Weet je, 50-plussers zijn net gewone mensen. Sommigen houden van denkspellen, anderen meer van actie. Sommigen houden van lezen, anderen meer van golf.
Kortom: er is geen antwoord op deze vraag, omdat 50-plussers net zo verschillend zijn als 40-plussers, of 30-plussers, of 20-plussers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh maar zijn er dan geen spellen die het meest gespeeld worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Kimath
13 jaar geleden
Precies, geen duidelijk antwoord op te geven :)
ze vinden vaak spellen leuk die ze speelden toen ze klein waren, zoals ganzebord ofzo. want dan komen goede herinneringen van vroeger naar boven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen standaard 50+er maar die bestaan ook niet, ik hou van bordspellen als schaken, risk en ticket to ride en verder ook wel van biljarten. Met ganzenbord uit mijn jeugd zou je mij niet blij maken en ik denk dat dat voor veel 50+ers geldt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ouders zijn allebei 50-plus.
Mijn moeder speelt graag internetspelletjes, als Scrabble, Mahjong, Bejeweled, etc. Van die simpele 10-minuten spellen waar je vaak wel goed bij na moet denken.
Nintendo DS vind ze ook leuk om op te spelen.

Mijn vader speelt graag Red Alert, strategisch spel. De allereerste versie vind hij het leukst (1996).
Verder houdt hij vooral van Race spellen als Formule 1, hij heeft ook eens een rallyspel gespeeld.
Mijn vader heeft zelfs eens Half-Life 2 uitgespeeld :D
Die vond hij ook leuk, maar soms wel moeilijk. Die puzzels met de gravity gun lukte hem nooit :P

Dit is een lastige vraag om te beantwoorden, elke 50 plusser heeft andere interesses. Mijn ouders zijn nog redelijk modern.
13 jaar geleden
Of je nu een vijftig plusser bent..of niet. Dat zegt helemaal niets van het feit of je al dan niet een spelletjesmens bent.

Deze zelfde tekst zou ik je overigens ok kunnen aanbieden als de vraag over een veertig plusser dan wel een dertig plusser ging.

Elk mens heeft zijn eigen interesses en liefhebberijen..en dat heeft niets met leeftijd te maken en..

Bejaardenverstoppertje is tot op heden nog niet uitgevonden, haha. Dus dàt valt al af.

Je vraag is niet echt te beantwoorden..omdat spelletjes en leeftijd bij anderen dan kinderen, weinig tot niets met elkaar te maken hebben.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kinderen zullen waarschijnlijk toch meestal andere keuzes hebben dan oudere mensen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk heb je mijn antwoord niet helemaal volledig gelezen..ik zei daarin al: Bij anderen dan kinderen. enz.
Groet, Ton
Als 50+ houd ik nog steeds van dezelfde spellen als toen ik 50- , alleen twister gaat wat minder... Wat ik wel merk de laatste tijd is dat mijn voorkeur steeds meer uitgaat naar de meer "inhoudelijke" (sorry voor het woord) spellen als 2 voor 12, triviant, scrabble, schaken, dammen, enz. Maar met kinderen memory spelen, pimpampetten of kwartetten is ook nog steeds dolle pret.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier nog een bejaarde 50 plusser;
Ik hou van strategie spellen op de pc, hidden objects zoals Mortimer Beckett. Ook spellen die op tijd gaan met drie op een rij vind ik wel leuk.
De wat moeilijker kaartspellen, soms triviant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze 50 en nog wat plusser vindt sudoku erg leuk! Ik heb er dan ook de groene band in. Verder bekoort mij ook het GV spelletje, maar daar heb ik nog geen enkele medaille binnen weten te slepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zakdoekje leggen, niemand zeggen...
Verstoppertje spelen
Doktertje spelen
...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geheugenspelletjes je oefent je oude geheugen weer een beetje.