hoeveel procent van de Amerikaanse kiezers laat zich als kiezer registreren?

in USA mag je alleen kiezen na registratie. Anders dus dan in Nederland.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
SimonV
6 jaar geleden
Meer dan 200 miljoen geregistreerde stemmers (Amerika heeft 325 miljoen inwoners). https://www.politico.com/story/2016/10/how-many-registered-voters-are-in-america-2016-229993

Het beste antwoord

Ongeveer 76% van de hiervoor in aanmerking komende Amerikanen laat zich registreren als kiezer.
De registratie van kiezers is een voorwaarde voor het stemmen bij federale, staats- en lokale verkiezingen. De enige uitzondering is Noord-Dakota, hoewel daar wel toegestaan wordt kiezers te registreren voor stadsverkiezingen.
Het kan zijn dat de registratie-eisen sommige mensen (met name kansarme mensen) ervan weerhouden om zich te registreren en hun stemrecht uit te oefenen, hetgeen resulteert in een lagere opkomst.