Wat is het verschil tussen PVV en VVD?

Als PVV en VVD samenwerken en alleen het AOW breekpunt door Wilders word ingeleverd op voorwaarde dat ze mee mogen regeren waar liggen dan de wezenlijke verschillen?

Wat maakt het verschil dan want zoveel verschil is er toch niet bij beide partijen, omdat beide partijen hun mening op diverse gebieden simpelweg wat anders formuleren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (8)

De PVV is wat radicaler op het gebied van de vreemdelingen problematiek. Op de meeste andere vlakken is de PVV wat linkser dan de VVD. Er zijn toch echt wel veel verschillen. Is niet alleen een kwestie van zaken anders formuleren. Echter bij gesprekken, die er toe moeten leiden, dat er een coalitie gevormd gaat worden, moeten alle partijen wat water bij de wijn doen, en zul je zien dat partijen dichter tot elkaar komen.
13 jaar geleden
De PVV vertegenwoordig 90% dezelfde boodschap als de VVD echter voor een platter volk. De VVD doet dit voor de elite.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PVV heeft een ander mensbeeld dan de VVD. De VVD staat altijd voor godsdienstvrijheid, de PVV dus niet. De PVV wil daarom de grondwet veranderen. De PVV wil ook etnisch registreren, behalve de blanken. Dat zal de VVD nooit toestaan. De VVD is een liberale partij, de PVV is niet liberaal. Die wil juist de vrijheid van bepaalde groepen mensen beperken. Er is dus een wezenlijk verschil tussen deze twee partijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enzoenzo, je bent nog radicaler dan de PVV. De PVV is veel genuanceerder. Deze partij is tegen een
islam-godsdienst als daarmee mensenrechten worden geschonden. Daarom ben ik het eens met de PVV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Leonardus. Gefeliciteerd met de overwinning van de PVV. De PVV is tegen islamisering. Dat betekent dat de partij tegen de verbreiding van de Islam is in Nederland. Dat is schending van mensenrechten, want in de grondwet staat dat je recht hebt op godsdienstvrijheid. En is het dragen van een hoofddoekje schending van mensenrechten?
De PVV en de VVD hebben grote verschillen in opvattingen. Het sociaal en economische programma van de PVV is bijna tegengesteld aan dat van de VVD. Waar de VVD wil zoveel mogelijk wil bezuinigen, wil de PVV dit juist niet. In dit opzicht is de PVV te vergelijken met de SP en erg links. Met betrekking tot immigratiebeleid lijken de PVV en VVD iets meer op elkaar, maar hierin zijn de opvattingen van de PVV weer rechtser dan die van de VVD. Het is dus helemaal niet zo dat de PVV en de VVD op elkaar lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of er veel verschil tussen deze twee partijen zit, moet in de komende tijd blijken.

De pvv is afkomstig uit de vvd..zogezegd is de pvv een kind van de vvd en dus vrees ik dat de appel niet heel ver van de boom zal blijken te vallen.

Als ze inderdaad samen zouden gaan blijkt wel dat de één zegt wat de ander denkt.

Je stelt het, naar mijn mening, inderdaad heel juist als je zegt dat de twee partijen hun meningen alleen maar een beetje anders formuleren, maar wezenlijk niet echt verschillen.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn nogal wat verschillen.

Ten eerste natuurlijk de Islam, waar hij niet over gesproken heeft tijdens de campagnes, maar wel degelijk op zijn eigen agenda staat.

Dan heeft hij op de overige punten een vrij linkse opvatting op populaire punten. Dus daar zit veel verschil in met de VVD.

In mijn optiek, zal hij alles willen laten varen om maar te kunnen regeren. Als een mak lammetje die soms even gaat blaten om de schijn op te houden.
Ik denk dat als hij eenmaal in het kabinet zit, je wel moet oppassen dat hij niet zijn geheime agenda gaat opentrekken.

Volgens mij heeft hij alles al uitgedacht. Met hoofdplannen en backupplannen.

Als hij in de gevangenis zou zitten, dan zou Wilders in no time de loopjongen zijn van de grote baas. Welke hij dan ook weer uiteindelijk zal gaan bedriegen met zijn eigen agenda.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PVV is openlijk tegen onze grondwet, in ieder geval tegen artikel 1, zoals die op het binnenhof te lezen is.
De VVD is niet openlijk tegen de grondwet, althans ze zeggen het niet.
De VVD wil bezuinigen ten koste van de kleine man.
De PVV wil bezuinigen ten koste van Nederlanders van buitenlandse afkomst en van inwoners van buitenlandse afkomst.
Beide willen ze de rijken rijker laten worden.
Overigens vraag ik mij af of het toegestaan is om mensen die zo duidelijk de (grond)wet overtreden, te laten regeren.
Het zal wel, de heren zullen zich wel ingedekt hebben.
Ik persoonlijk vind PVV en VVD samen een organisatie waarvan ik mij afvraag of ik hem crimineel mag noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk zijn het allebei onechte kindjes. De VVd is het bastaardje van de P vd A en De PVVis dat weer van de VVD.
Maar hun ideologie verschilt toch wel erg van elkaar. Rutte dacht met zijn uitspraak: Voor 1 juli hebben we een nieuwe regering even snel te scoren,maar dan zal hij daar toch toch met PVV & CDA aan het verkeerde adres zijn. Hij kan wel gedacht hebben dat je de PVV beter binnen kunt halen,want ze kunnen beter van binnen naar buiten pissen dan van buiten naar binnen,maar ik ben toch bang,dathe CDA daar niet in mee gaat.