Welk voedsel hoort bij welke partij?

Als ik voor vanavond tijdens de verkiezingsuitslagen wat verschillende hapjes/ snacks wil maken, lijkt het mij leuk om voor iedere partij een hapje te maken. Maar welke hapje past bij welke partij?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nou, SP is makkelijk, 't zit al in hun eigen logo: Een tomaat(je). PvdA.. dat is even makkelijk scoren: Je hoeft alleen maar thee te schenken en je hebt het al voor elkaar, maar goed, thee zijn geen hapjes. Vroeger ging de PvdA altijd de straat op met rode rozen, daarvoor zou je een rode groentesoort dermate leuk moeten opmaken dat het op roosjes lijkt. Voor Ton zou je met iets oranjes, wortelachtigs kunnen volstaan... alhoewel: Trots op Nederland zou ook gewoon iets kunnen zijn als bitterballen, Goudse kaas oid. VVD... pfff... staat bekend al kapitalistische partij las ik net bij andere vragen... Kaviaar dan maar? CDA: Even bidden voor de hapjes en je bent een eind :) Ze hebben groen in hun logo: Komkommers kunnen. Je kunt echter ook een guacamole sausje maken om chipjes in te dippen. D66... Laat de gasten democratisch kiezen tussen 66 zakken chips. Wilders... Iets bleeks... Blanke hazelnoten, macadamianootjes. Welke partijen mis ik nog? Partij voor de dieren. Makkelijk: Bakje rauwkost. Groen Links: Pittige partijleidster, pittig hapje, snackpepertjes oid. Piratenpartij: Roof de koelkast van je buren leeg. Lijst 17 eeeh.... Ga naar de chinees en bestel van de lijst nummer 17. Christenunie en SGP: het witte brood of de ouwel waarmee ze hun avondmaal vieren. Nou, meer partijen kan ik zo uit mijn hoofd niet bedenken. Succes en fijne avond gewenst. Toegevoegd na 3 uur: Trouwens voor het geval je het toch teveel werk vind, er is ook een snack die de lading dekt voor alle partijen: "Kletskoppen"

Hihi, grappig idee! Het staat een beetje vol met vooroordelen, maar dit is waar ik aan denk: Voor de Partij voor de Dieren een veganistisch hapje, want dat is het meest diervriendelijk. Voor GroenLinks een milieuvriendelijk hapje, dus kom je ook op veganistisch uit (of anders iets vegetarisch) Voor de PVV iets dat heel erg typisch Nederlands is, kaas dus. Voor de VVD een rijkeluis-hapje, kaviaar ofzo.

Haha, grappige vraag! Sp: Tomaat PVV: Varkensvlees ;-) CDA, SGP, CU: Hosti PvdA: Thee ToN: Een heeeeeeel kleine amuse VVD: Biertje (studenten, je weet wel) Piratenpartij: Pekel/gedroogdvlees Groen links: Zeewier Partij voor de Dieren: Sla D66: Een zure pruim?

CDA : een ingezakt griesmeelpuddinkje PVV : broodje hallal PvdD : vegaburger ToN : kommetje snert VVD : restaurantbon GroenLinks : broodje gezond SP : gevulde tomaat PvdA : kliekjes uit de vriezer SGP en CU : Dame Blanche D66 : tosti (van der) ham/kaas

VVD: amuse van zalm SGP: kopje koffie (is al wild genoeg) Christenunie: pepermuntthee met een kaakje D66: garnalensalade PvdA:cocktailworstjes en turks fruit SP: cherrie-tomaatjes ToN: hollandse haring op een toastje PVV: kaasjes en worstjes op een prikkertje PvdD: frisse salade CDA: belegen kaas

Als je naast me woonde, kwam ik vast even langs.. Ik ga het proberen: PVDA een schaaltje multiculturele hapjes, geschikt rond een gezellig potje thee VVD : toastje ganzenlever, kaviaar bij een glas champagne D66 : net als de PVDA maar een tikje luxer PVDD : biologisch vruchtensapje, met stengeltjes bleekselderie, wortelschijfjes, venkelplakjes en een vegetarisch groentenburgertje PVV : haring met uitjes en blokje Edammer met rood wit blauw vlagje misschien met een biertje Groen links: kan meeliften met de hapjes van de PVDD , eventueel aangevuld met wat scharrelknakworstjes en een marlboro peukje SP: heerlijk, eerlijk helder kraanwater en een familiezak chips of kaasflips van de Aldi of Lidl CDA : een augurkje gewikkeld in een plakje ham of boterhamworst bij elkaar gehouden met een groen vlaggetje en weggespoeld met een Lingens Blond SGP : koffie met een plakje zelfgebakken (door moeder de huisvrouw) cake CU : een rolletje pepermunt TON : een galgenmaaltje .. ( fles whisky om te vergeten..) en een berg bitterballen Nu..de belangrijkste hebben we, dacht ik, wel gehad. Wat mij betreft mag je er nog een hapje bijdoen voor de republikeinse partij, die er ongetwijfeld zal komen, zeker nadat we geconfronteerd zijn met stuntel' bewind' van onze held Willem de waterman annex pretmakelaar, oftewel grootinvesteerder in wereldwijd verspreide vakantieoorden. Ik denk dat hier geen oranjebitter past, maar een handjevol dadels is wellicht een symbolische treffer. Het consumeren van deze lekkernij versnelt immers geheid een solide verdrijving van afvalstoffen.

veel goede ideeën zijn al de revue gepasseerd, maar toch nog enkele aanvullingen: cda: iets zachts, want ze zullen na vanavond wel kiespijn hebben pvda: theekoekjes vvd: kaviaar in koekjes van eigen deeg d66: gelukskoekjes PVV: stamppot van eigenheimers met hansworst TON: alleen nog maar de hansworst SGP: zure bommen CU: maatjesharing SP: cherrytomaatjes groen links: een houtje om op te bijten pvdd: een trog vol slobber

En......., voor de verliezende partij: Bitterkoekjes!

Voor allen:Haagsche Bluf.

Partij voor de dieren: Een broodje aap. Naar welke partij moet die sigaar uit eigen doos nou naar toe?

De PvdA krentenbollen zonder boter

Ik volg voor het gemak de kandidatenlijst even: 1 CDA - een lepel levertraan om aan te sterken 2 PvdA- rode peertjes 3 SP - salade van vergeetmijnietjes 4 VVD - mousse van blauwe vinvis 5 PVV - pruimpje qat 6 GrLi - vinaigrette van biologische producten 7 CU - gestoofde palmtak 8 D66 - ratatouille 9 PvdD- salade van kattengras 10 SGP- hutspot met jeneverbessen 13 TON- galgenmaal

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100