Hoe kan de overheid mijn veiligheid op drukke locaties zoals stations rond spitstijden (8:00-9:00 / 16:30 18:00) garanderen?

Dit et het oogpunt op terroristische activiteiten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Veiligheid valt nooit te garanderen, ook niet door de overheid.
13 jaar geleden
Gebied afsluiten rond die tijden ;-)
Serieus: van iedereen verwachten dat ze oogje openhouden, niet te paranoïde doen, en van overheidswege in de gaten houden wat er zoal broeit (en dat doen ze, o.a via de AIVD).
Garanties zijn er nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De overheid kan jouw veiligheid niet garanderen. Dat geldt niet alleen op de tijden die jij noemt, maar 24 uur per dag.

Wel doet de overheid er alles aan, om de kans op incidenten zo klein mogelijk te maken. Dat kan door b.v. het verzamelen van inlichtingen, het trainen van personeel, bewaking, camera-toezicht, en de stations zó in te richten, dat er geen verborgen plekken zijn.

De overheid heeft zelfs jouw hulp daar bij nodig; jij wordt geacht ook wat oplettender te zijn. Maar met al die maatregelen blijft, dat je een gek nooit kunt tegenhouden.
Welke maatregelen je ook neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee en daar mogen ze best wel eens wat aan doen; net begon al in de WOII en het houdt maar niet op.
Vreselijk om tussen de aanslagen door naar je werk te moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen niks garanderen, maar de kans op een dergelijke aanslag is zo klein dat het ook niets uitmaakt of de overheid wel of niet een garantie geeft.