Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom proberen automobilisten nog snel op het laatste moment voor de touringcar te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
561

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uw vraag is wat onduidelijk. Ik denk dat u bedoelt bij het overgaan van meerdere rijstroken in een. Automobilisten willen dan graag nog voor de touringcar komen, omdat ze anders misschien langere tijd er achter moeten blijven rijden. Het is namelijk maar afwachten, of er daarna nog goede inhaalmomenten komen. Achter een touringcar rijden is om meerdere redenen niet prettig, omdat een touringcar minder hard mag of kan rijden dan een personenauto. Bovendien wordt je zicht naar voren beperkt, als er zo'n groot voertuig voor je rijdt.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat ze er niet achter willen rijden. Het is erg irritant om niet te kunnen zien wat er vóór je gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen hebben graag ruim en vrij zicht en doen daarom moeite om snel langs vrachtwagens/touringcars en hoge auto's te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze een vals gevoel van veiligheid hebben in hun vierwieler, Dit doen ze bij vrachtauto,s ook. Onder het mom van ik ben alleen op de wereld. Dat ding weegt tenslotte niets en remt wel even voor mij!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook maakt het ze veelal niet uit, dat ze kinderen achterin hebben. Want mensen die dat doen zijn tenslotte lekker een dagje uit of onderweg, die hebben toch niets met de rest van het verkeer te maken, dat is hun beredenering!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naja, het is wel een antwoord op de vraag, maar geen juist antwoord. Ik betwijfel of er veel mensen zijn die dingen 'die vrachtwagen remt wel even voor mij'. Maar eerder 'dat past nog wel'. Het gebeurd niet omdat ze bewust asociaal zijn, maar meer omdat ze slecht verkeersinzicht hebben en zich niet bewust zijn van het gevaar van afsnijden.
Omdat deze maar 100 mag en een auto 120
Kom je er nog net voor dan kan je doorrijden.

Overigens is het gebruik van het woord Automobilisten generaliserend, daar niet ALLE dit soort acties uitvoeren.

Je kan de vraag terugstellen. waarom moet een touringcar altijd net gaan inhalen als ik er aan kom? Hij weet dat hij langzamer rijd dus als hij even wacht kan hij egwoon achter mij aansluiten rijden we beiden door.

Ergo: De vraag stelt de mening en een mening is nooit een feit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze allemaal haast hebben. Er zit veel stress bij, dagelijks zie ik van die jakkeraars die overal als eerste willen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding