Kan je iig wel dit filmpje laten zien " http://www.dumpert.nl/mediabase/866961/b56d94a0/google_is_eng_.html "

Is een filmpje over wat Google nu allemaal al wel niet heeft en nog gaat maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk filmpje! dikke +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vond ik ook, heb het hele filmpje echt heel erg geboeid gekeken ;) Hoop dat je dit ongeveer bedoelde.. :) En anders heb je gewoon leuk filmpje gezien, lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het filmpje was spot on wat ik bedoelde! Thanks voor het versterken van mijn punt. De vraag is nu alleen hoe erg is het dat Google die "macht" krijgt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat blijft moeilijk hè ;) Op een gegeven moment kan het toch een beetje 'freaky' worden dat google bijvoorbeeld de hele tijd door weet waar mensen zijn. Maar aan de andere kant kan je je ook afvragen; wat wil google daar nu mee (behalve bekijken hoe ze nog meer geld uit mensen kunnen persen :p)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- van mij. Ik geef bijna nooit een min. Hoe perst google geld uit mensen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe denk je dat ze al de dingen kunnen doen die ze doen? Zij verdienen miljarden! En dan misschien niet direct op zo'n manier dat wij het doorhebben. Maar er worden tegenwoordig bijvoorbeeld mobiele telefoons verkocht met google (staat op achterkant "With Google TM") .. Daar betaal je als consument dus ook wel voor (waarom zou google het anders doen, zij zijn en blijven een bedrijf).. En dat is nog maar een klein deel van alles waar google 'in zit'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze verdien hun geld via google adds. Heel normaal niets mis mee. Als je een telefoon koopt betaal je voor het os dat op deze telefoon zit. Dat is zo bij appel, microsoft en google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die adwords zijn wel een beetje eng, als ik google om een antwoord te vinden, loop ik het risico dat ik nog een hele tijd allerlei reclame-uitingen die met mijn zoektermen te maken heb, naar mijn hoofd krijg. Slim is het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ik zeg ook niet dat er iets mis mee is, jij vroeg hoe google geld uit mensen 'perst'.. Nou zo dus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@stippel : slim is het zeker ;)
Ze hebben laten zien dat hun business model goed werkt. Het product gratis leveren aan de eind gebruiker en je winst halen uit advertenties. Dat blijk zeer goed te werken.

Applicaties als Google earth en Google maps zijn m.i fenomenaal mooi.

Ze ontsluiten actief informatie die anders moeilijk of niet bereikbaar zou zijn.

Ze hebben ook een belangrijke rol gespeeld bij de populariteit van Linux.

Maar goed. Hogen bomen vangen veel wind. Grote monopolisten zijn altijd een beetje eng.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onstluiten van informatie.... +
Naast het hele zoekmachine-gebeuren:

Google heeft er met Earth en Maps voor gezorgd dat iedereen die dat leuk vindt, nu lekker met geo-informatie kan klooien en dat heel veel mensen nu denken dat alle geo-informatie gratis via internet te krijgen is. De KML is verheven tot een nieuwe standaard.

Verder zijn er heel veel mensen die denken dat hun privacy gevaar loopt door b.v. Streetview en zijn er weer anderen die daar hele leuke dingen mee doen (b.v. de band Arcade Fire, wiens clipje alleen echt te bekijken is via www.thewildernsssdowntown.com maar dan heb je wel een clipje met je eigen straat er in!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat in principe iedereen,wáár ook ter wereld,van waar dan ook informatie kan verzamelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google is van alle zoekmachines te vergelijken met Microsoft als populairste van de besturingssytemen. Google is de norm geworden, maar het is niet perfect. Het heeft echter zoveel populariteit dat er veel omheen gemaakt is. Google heeft waarschijnlijk wel enigszins orde gebracht in de digitale wereld die anders niet te doorzoeken is. Het is niet perfect en het is te manipuleren met zoekwoorden, maar het concept is op een heel goed moment gekomen. Maar Google bestaat dankzij internet. Op de digitale wereld heeft Google zeker als norm-systeem invloed gehad. Maar op de wereld an sich niet. Niet iedereen is druk bezig met internet. Er zijn zelfs plekken op de wereld (bijna ondenkbaar maar waar) waar er geen internet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een recent voorbeeld; bij de aardbeving in Haïti hebben mensen via o.a. de functionaliteiten van Google Maps snel actuele gegevens beschikbaar gemaakt voor de hulptroepen ter plekke. Aanwijzingen over wat er aan de hand was, etc.