Wat is voor jou het belangrijkst?

Rijkdom, Macht of Liefde?

En ja, te veel van alles is nog niet genoeg, maar waar ligt voor jou de prioriteit?

n.a.v.
http://www.youtube.com/watch?v=InBiaRBUjUs

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (10)

Liefde, want daar wordt ieder mens gelukkig van en er is dus sowieso iemand die van je houdt, bij rijkdom of macht kunnen mensen zich ook tegen je gaan keren, omdat ze jaloers zijn oid en je daarom niks meer gunnen. (je kan ook jaloers zijn op de liefde van iemand anders, maar dan heb je sowieso je geliefde nog)
En aan rijkdom en macht kan je werken, liefde niet, dat overkomt je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rijkdom, want met geld heb je macht en kun je liefde kopen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk, gekochte liefde... en dan komt er een economische crisis, wordt het geld minder waard en is het vrouwtje weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je liefde kopen dan?
AWM
14 jaar geleden
'Eigenlijk is de betaalde liefde de interessantste die er is. Het is immers een verboden liefde. Je zet toch je zaligheid op het spel als je daaraan begint.' (volgens Jan Siebelink, Volkskrant 2002)
Macht, want met macht genereer je geld en daar kun je vervolgens liefde mee kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik dan voor waarheid kiezen?
De waarheid is voor mij het belangrijkste...
Liefde en Rijkdom en Macht is allemaal ondergeschikt...

Waarheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennis is macht, maak je onderscheid tussen kennis en de waarheid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarheid komt eerst en dan pas de rest... Kennis is geen macht, maar kennis roept macht op...
Ja kennis heeft niets met waarheid te maken, totaal niet... Iemand die de waarheid kent hoeft geen feiten te kennen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat jij zo weinig waarheden in je antwoorden verwerkt.
Ik probeer mijn geluk niet van externe factoren te laten afhangen. Dus ik zou eigenlijk "geen enkele" moeten antwoorden. Waarheid is dat liefde het belangrijkst is voor me. Maar geldt dat niet een beetje voor iedereen? Zeg nou eerlijk, wat heb je nou aan rijkdom en/of macht zonder liefde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens, +1
Van alles een beetje, denk dat dat het beste is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij staat er niet tussen, maar ik zou voor geluk kiezen.
"Geld maakt niet gelukkig, maar het maakt de armoe dragelijk" (wijze pa weer).
Macht... nee, dat is niets voor mij. Ik ben bang dat de macht me dan naar het hoofd stijgt en ik onuitstaanbaar wordt.
Liefde is leuk, maar je moet de juiste persoon maar net tegenkomen.

Geluk zit voor mij in veel dingen en deze dingen hoeven geen geld te kosten.
Wakker worden met zonnestralen die door de gordijnen heenpiepen en een koor van vogels op de achtergrond, de geur van versgezette koffie (mmm, begin opeens het idee te krijgen dat ik het liedje "Een eigen huis" van René Froger aan het overtikken ben...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens, het kunnen genieten van de kleine dingen, de vogels die je wakker maken, de geur van de koffie, de kat die zich uitstrekt als je eraan komt in de ochtend. Kan je allemaal intens gelukkig maken, en kost niets. Een bepaald lied, je hond die je kwispeldend begroet, heeft allemaal niets te maken met je saldo of macht, eerder met liefde.
Mezelf ontwikkelen, elke dag nieuwe bagage meenemen en verwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rust...me geen zorgen hoeven te maken om dingen...stilte...heerlijk! Liefde, macht ontnemen deze rust, rijkdom in beperkte mate, versterkt het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

Met stip op één de liefde in al haar verschijningsvormen, dan de rijkdom in de ruimste zin van het woord, dan een hele tijd lekker nix en dan pas macht op de laatste plaats; daar geef ik weinig om.