wat is de essentie van "prettig gestoord" ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
...de TV-kantine is superhilarisch prettig gestoord (de Vlaamse parodie "tegen de Sterren op" & de Vlaamse Slimste mens ter wereld is bizar is echt bizar, bij ons is alles zo very strange & bizar en vervuild op straat & alles zo elke week hetzelde en saai (jullie hebben leuke speciaaltjes in de winkel - dat hebben wij niet), wees blij dat je in Nederland woont (alles is zo geordend elke wijk helemaal hetzelfde stijl, maar elke wijk een andere stijl, maar bij ons is alles zo kriskras lelijk bijeen gekwakt (wat Nederlands zo leuk vinden aan Vlaanderen, ik snap dat niet), de politie is hier een watje & hier ben ik liever op mijzelf dan met de anderen (ik begrijp jullie & vind Vlaanderen wereldbevreemdend asso - blijf lekker in jullie gezellig landje, en blijf hier weg bij de asso marginale wereldbevreemdende mensen - wat je soms ziet op iedereen beroemd op vrt's één (jullie kunnen dat ook ontvangen) is toch bizar en op npo zijn er wel interessante programma's op vrt is het maar zielig dom - jullie zijn lekker prettig gestoord maar dan bewust op een intelligente manier - duimpje op voor Nederland & België is een vuilnisemmer (ze mogen het van mijn part daar in gooien in de vuilnisemmer - Standaardnederland is dat Vuilnisbak), en RTL Late Night (rtl4) veel toffer dan Vangils op één (vrt) - doeg aan alle NLD'ers...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nederlandse tv-kantine (bij ons in België is het soms veel te serieus met teveel taboes, bij jullie is alles lekker losser) - jullie hoeven echt niet naar ons te komen, bij die rare snuiters (en ik moet bij hen leven, zó vermoeien), bij jullie is alles geordend elk stukje woonplaats is echt in dezelfde stijl bij ons is alles kriskras wanordelijk door elkaar, dus wees blij dat ge bij ons niet woont waar de politie watjes zijn en zomaar wat doet, ik wordt gek van mijn geboorteland (maar verder heb ik niets met België) en jullie wegen veel minder druk dan de onze, zelf onze kust is niets in vergelijking dan bij jullie, wees blij met jullie landje & je moet echt niet bij ons verschrikkelijk landje komen als het bij jullie zo goed is (dan wees je maar blij dat je hier niet woont, en zo vervuild hier, bij jullie is het tenmiste 99% proper bij ons is het echt vuil en marginaler aan 't worden, om zot van te worden - ik zou uit BEL weg willen als dat zo makkelijk zou zijn) - dus wees fier op NLD (jullie hebben ook toffe nummerplaten en toffe speciaaltjes in de winkel bij ons is alles zo alledaags, altijd hetzelfde - zo saai voor mij)

Het beste antwoord

Een beetje 'prettig gestoord' is soms essentieel om grote, baanbrekende dingen te verwezenlijken. Daarvoor moet je vaak 'anders' denken dan het gros van de mensheid. Denk maar aan Einstein.

Wat dríjft iemand om iets baanbrekends te verzinnen? Geen commando's of geldelijk gewin, maar plezier in het scheppen, denkt Psycholoog dr. Hans van de Braak. Een vorm van spelen. Dat roept de vraag op hoe spel is ontstaan. Warmbloedige dieren, vogels en zoogdieren, kwamen ermee. Zij konden gaan spelen, puur voor de lol, doordat ze er de overtollige energie voor hadden en hebben. Die speelsheid konden mensen en sommige dieren inzetten bij baanbrekende activiteiten.

Een beetje gek moet je daarvoor wel zijn. 'Cognitieve ontremming', noemt Van de Braak dat, maar je mag ook 'prettig gestoord' zeggen. 'Normale' mensen schiften relevante en niet-relevante informatie, maar oorspronkelijke denkers laten ook niet-relevante gegevens toe. Niet te veel, want anders worden ze écht gek. Maar een zekere psychopathologische aanleg is wél nodig, zoals blijkt uit de levensloop van nogal wat originele personen. Cognitieve ontremming, bizar denken en doen, is ooit ontstaan als laatste redmiddel om aan vijanden te ontkomen, schetst Van de Braak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zij zo

Andere antwoorden (2)

Dat wat de gebruiker van de uitdrukking er zelf van maakt.
Het hoort erbij om die tekst te gebruiken tegenwoordig, vooral op datingsites en in profielen van allerlei forums. In welke mate en waardoor/voor wordt niet meegedeeld dat moet de lzer zelf beslissen.
Het kandus even goed betekenen dat "prettig gestoord"betekent dta je een dansje maakt in de regenplassen, tot iedeeen in de trein een hand gaat geven. Maarik heb het idee dat de meesten zelf niet eens weten wat ze bedoelen, maar ïedereen doet het, en je wilt erbij horen"
12 jaar geleden
prettig gestoord =

een beetje gek maar wel aardig.

afwijkend, maar wel in positieve zin.

http://www.facebook.com/pages/Prettig-gestoord-zijn-is-geen-ziekte-het-is-een-gave/116356758405