waarom is de PVDA geen socialistische partij?

bij de vorige verkiezingen was de SP de grote winnaar, maar de PVDA ging liever net het CDA.
nu wilden ze weer liever bij de VVD en werd de SP weer genegeerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat mij betreft sla je de spijker op zijn kop. Het CDA profileert zich graag als een middenpartij maar is natuurlijk een rechtse partij omdat niet de ideologen maar de rechtse pragmatici het voor het zeggen hebben. De PvdA profileert zich eveneens als een middenpartij met een links tintje. Dat linkse tintje is wel heel flets want zeker sinds Kok staan rechtse hobby's, zoals marktwerking, hoog op de agenda van deze partij. Waarom de SP zo genegeerd wordt is me een raadsel. Wars van achterkamertjespolitiek, voor sociale rechtvaardigheid en voor openheid zou veel meer mensen moeten aanspreken. Maar ja, het schijnt dat je tegenwoordig meer voor je dikke ik moet opkomen dan voor je medemensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De PVDA is een sociaal DEMOCRATISCHE partij. De SP is een (voorheen) Maoistische (en dus niet democratische) partij en om die reden toch nog wel besmet.
Ook is gebleken dat de SP ondanks grote winst bij de provinciale staten verkiezingen zodanige eisen stelden dat het net leek alsof ze liever langs de zijkant wilden blijven roepen in plaats van verantwoordelijkheid nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PvdA heeft langzaam, vaf Kok , haar linkse identiteit verloren en is eigenlijk verworden tot een middenpartij zonder ideologie, met een paar historische linkse hobbies.
Zowel Kok als Bos hebben vette banen met absurde salarissen voor zichzelf geregeld.
Vandaar dat men ook wel zegt Links Lullen, Rechts Vullen.
Er is veel mis bij de PvdA. Ik prefereer als socialist een CDA,VVD,PVV kabinet boven een links kabinet.