Je kan er ongestoord slapen en dat is een primaire levensbehoefte.
Verder is het er warm, geborgen, is het doorgaans de plaats waar je sex hebt, heb je privacy, kun je dromen, denken.......
Inderdaad een fijn plekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat je er heerlijk kunt dromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is van jou!!!, je eigen plekkie waar als het goed is niemand anders ligt.
Ligt ie er tog, is het weer zoooo'n fijne plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je lekker lui kan liggen als je geen zin hebt om op te staan.

Op het moment dat je uit bed stapt, begint de dag. Door nog even te blijven liggen en half te dromen stel je dat moment nog wat uit.
13 jaar geleden
je stelling klopt niet, er zullen genoeg mensen zijn die hun bed helemaal geen fijne plek vinden. ik heb dit ook jaren gehad, na het overlijden van mijn man, vond ons bed vreselijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is de plek waar je lekker in je blootje kan liggen en kan doen en laten waar je zin in hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je bijna je halve leven er in ligt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1/3e van je leven :o
Omdat je bed je een gevoel geeft van warmte en veiligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het je eigen plek is, waar je doorgaans heengaat als je moe bent, om lekker uit te rusten, of je gaat erheen met je partner om heerlijk te vrijen; je hoeft niet na te denken over wat anderen ervan vinden, en de keren dat je ziek in je bed ligt wegen meestal niet op tegen de prettige keren.

Warm, fijn, veilig, eigen...

(Helaas denken mijn katten er ook zo over, dus voordat ik kan gaan liggen moet ik er minimaal één van bed zetten ;-))