Waaraan is een bolletjesslikker of smokkelaar te herkennen?

Een goede vriend van mij heeft sinds een tijdje een relatie met een meisje uit het buitenland.
Zij is hier erg vaak,wat ik in het begin erg normaal vond gezien het prille van hun relatie.
Maar nu is zij hier wel erg vaak.
Om de 4 weken vliegt ze even naar huis,verblijft daar misschien een week (of twee) en komt weer terug naar Nederland om hier vervolgens weer 4 weken te blijven.
Gezien zij hier zo vaak is,heb ik het idee dat zij geen werk heeft,volgens mijn vriend heeft ze dat wel,maar ik vind het gek omdat ze hier altijd is en ik neem aan dat ze niet zoveel ''vakantiedagen'''heeft van haar werk.
Nu moet ze haar vlieg ticket bekostigen,ze betaald hier het eten,gaat regelmatig shoppen en stappen.
Nu is ze als ze hier is ook vaak niet lekker,heeft weinig zin om iets te ondernemen.
Dit is vaak als ze net weer in Nederland is,het kan geen jetlag zijn want ze komt uit een land nog geen 2 uur vliegen hiervandaan.
Mij bekruipt het nare gevoel dat haar inkomen niet vanuit ''normaal'' werk krijgt maar iets smokkelt vanuit haar land naar ons of andersom.
Maar ik kan er geen vinger op leggen of dit ook zo is.
Vragen doe je het natuurlijk niet,maar zou ik het bij het juiste eind kunnen hebben?
Wat voor gedrag zou een ''smokkelaar'' doorgaans kunnen hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
capthavoc
12 jaar geleden
wat voor werk doet ze volgens haar zelf ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel een erg heftige beschuldiging/verdenking, pas daar altijd mee op! Verder zou ik het niet weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen welk land? Ik kan namelijk niet zo snel een land bedenken waar bolletjesslikkers typisch vandaan komen dat op nog geen twee uur vliegen van Nederland ligt. Er is laatst wel een bolletjesslikker gepakt die naar Italië wilde vliegen, maar dat is uitzonderlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Misschien* smokkelt ze wel wiet het land uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en *misschien* wel antieke meesterwerken, of *misschien* zijn het wel hanglampen of tuinstoelen. *Misschien* doet ze ook wel helemaal niks verkeerd. Het woordje 'misschien' is altijd zo lekker makkelijk om roddels en onjuistheden de wereld in te helpen. :)

Antwoorden (5)

in elk geval geen duidelijke antwoorden opvragen. Vraag haar wat voor werk ze doen en hoe het kan dat ze zo vaak vrij is. Waar ze dat van betaald.
12 jaar geleden
Een bolletjesslikker KAN worden herkend aan het volgende:
eten niets tijdens de vlucht, drinkt weinig tot niets en kijkt meestal schichtig om zich heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spreekt jezelf een beetje tegen in het midden. Je zegt dat ze niet veel onderneemt als ze hier is maar daarvoor zeg je dat ze vaak gaat stappen en shoppen?

Bolletjesslikkers moeten na aankomst direkt ergens hun lading "lozen" zeg maar. Daar kun je even niet lekker van zijn maar niet lang lijkt me.
Ik denk dat de belangrijkste vraag is: zit je er echt mee?
De uitstapjes kunnen zijn dat ze na vier weken van huis even haar ouders of familie bezoekt of zo. Heimwee is een normale zaak. Maar als je je zorgen maakt om je goede vriend zou ik eens je bezorgdheid uiten op een subtiele manier. Hij zal het vast waarderen dat je je om hem bekommert, bovendien is twee uur vliegen ook niet echt nodig voor bolletjes. Dat ligt nog binnen europa en dus aan te rijden of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij bolletjesslikkers wordt gelet op frequent reisgedrag, maar ook op uiterlijke kenmerken als bloeddoorlopen ogen, grauwe huidskleur, typische ademgeur en opgezwollen lippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb toch liever de bolletjes van Bakker Bart als ik het zo lees. slikt een stuk prettiger weg ook waarschijnlijk +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je moet al echt heel wanhopig geld nodig hebben om zoiets te doen. Brrrr vreselijk. Dank voor het +je eucalypje :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen dank, ik heb weer wat geleerd
:)
Ik heb nog nooit gehoord van bolletjesslikkers die zulke korte afstanden vliegen, je hebt het over 2 uur dus zal haar bestemming binnen Europa liggen. De meeste bolletjesslikkers en andere drugssmokkelaars komen uit Zuid-Amerika. In Europa drugs smokkelen kun je beter met de auto doen, we hebben hier open grenzen!