Als er niks vermeld staat over huurborg in Amerikaanse woonadvertenties, moet ik toch vragen?

Als er helemaal niks vermeld staat over een huurborg in Amerikaanse woningadvertenties, betekent dit dat de verhuurder wel een huurborg zoekt of juist niet?

Ik vind het altijd tot een soort genante vraagstelling leiden mijnerzijds wanneer ik, onwetend dus, moet vragen of er een huurborg mee gemoeid wordt en ineens het bevestigend antwoord 'ja' te horen krijg.

Het lijkt al te vaak op dat de verhuurder aan de andere kant aan het nadenken is of hij ja of nee moet zeggen en dan ook wat voor bedrag.

Doe ik iets fout? Moet ik gewoon niet vragen en zou ik er dan mee wegkomen zonder huurborg te betalen? Of heeft de verhuurder dit allemaal vooraf bedacht en gaat hij ongeacht alles toch nog zoiets eisen?

Waarom zetten die mensen nooit complete informatie bij in de advertenties?

Waarom krijg ik het gevoel dat het antwoord ligt aan het gemoed van de verhuurder of mijn telefoonmanieren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is vrij standaard om voordat je je huurhuis/appartement daar betrekt de eerste maand huur plus eenzelfde bedrag aan borg (security deposit) te betalen. Als buitenlander zonder credit history kan het zelfs 2 of 3 maanden aan borg zijn.