Is er wetenschappelijke onderbouwing te vinden over de relatie tussen muziek en geweld

Opinies zijn interessant heb me helemaal uitgeleefd op de antwoorden van de originele vraag, aanvullende daarop is dus: is er ook een onderzoek naar dit onderwerpt geweest wat meer feitelijk inzicht geeft over wat de verhouden dingen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn verschillende onderzoeken die aantonen en connectie tussen muziek en geweld.
Kijk op: http://www.queendom.com/articles/articles.htm?a=42
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier heel veel informatie uit kunnen halen die inderdaad meer inzicht geven.

Andere antwoorden (1)

Er zijn al heel veel wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar het verband tussen muziek en agressie. Wetenschapsartikelen kun je makkelijk vinden in google scholar (www.google.nl/scholar). Zoek dan wel met Engelse zoektermen, wetenschappelijk onderzoek wordt namelijk voornamelijk in het Engels gepubliceerd.

Helaas moet je voor veel van deze artikelen betalen. Misschien ken je iemand op de universiteit? Die hebben namelijk vaak toegang tot wetenschappelijke databanken waardoor ze niet hoeven te betalen.