Wie kan me vertellen hoe om te gaan met roddelende mensen? Negatief gedrag waar je eigenlijk niks mee kan, maar negeren van die mensen kan niet.

Ik woon in een kleine stad(lijkt meer op groot dorp) en doe vrijwilligerswerk, maar wordt gewoon knettergek van mensen die kletsen over andere en waarschijnlijk kletsen ze ook over mij. Ze zeggen tegen me:"Oh jij doet dat vrijwilligerswerk, vertel eens wat meer". Dan zeg ik dat het heel fijn werk is. Dan zeggen ze dat ze dat gaan vertellen bij de organisatie van het vrijwilligerswerk, en dat vind ik niet zo prettig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je af, waarom je het jezelf zo aantrekt, dat andere mensen over je praten? Je kan immers niet het gedrag van anderen veranderen, enkel je eigen opvatting van zulke gedragingen. Als jij lekker in je vel zit, wat zou het jou dan wat moeten uitmaken wat mensen zeggen? Tuurlijk, het is niet leuk, maar er zijn wel ergere dingen in de wereld denk ik zo maar. En zolang je tevreden met jezelf bent, heb je al een dikkere huid om roddels lekker te laten gaan.

Het beste antwoord

u bedoeld eigenlijk: klopt het dat je vrijwilligerswerk doet? en zo ja: zou je daar misschien wat meer oververtellen want ik vind het enorm boeiend wat je doet?

als ze zeggen dat ze het gaan vertellen bij de organisatie kan je zeggen: wilt u het adres van de organisatie hebben misschien? persoonlijk zie ik het nut er niet van in, maar buiten dat loopt u echt achter de feiten aan hoor.
mijn naam al lang bekend bij deze organisatie. ik doe daar namelijk vrijwilligerswerk zoals u me net wist te vertellen.

of
nee dat doe ik niet meer en zoek nu wat anders. misschien weet u een leuke baan? wat doet u? waar doet u dat? bij welke organisatie? vind u dat leuk? verdient dat goed? en vraag ze vervolgens helemaal het hemd van het lijf.

of: dank u wel voor de interesse, maar waarom zou dit voor u relevante informatie zijn?

of:hoe komt u DAAR nou bij? weet niet van wie u het heeft gehoord, maar hier klopt helemaal niets van!! (ook al is het wel waar) vervolgens zeg je vriendelijk gedag en vervolg je je weg.

of: bedankt voor de belangstelling, maar ik heb geen tijd om mijn doen en laten te bespreken, tenzij het voor u van enorm belang is. dan kunnen we een afspraak maken en kom ik bij u op de koffie om op al uw vragen antwoord te geven.

het is geen kruisverhoor waar je aan mee MOET werken toch? wil jij dingen niet vertellen vertel je het gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als ze zeggen dat je het fijn werk vind is dat toch geen roddelen?Volgens mij maakt ieder mens zich weleens schuldig aan roddelen.Natuurlijk kletsen ze ook over jou.Erger is het als er dingen verteld worden die niet waar zijn en die je kunnen schaden.In dat geval zou ik die persoon erover aanspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iets doet waarbij je heel veel te maken hebt met anderen mensen, dan moet je een bepaald soort
mentaal harnas ontwikkelen.

Wat je vind je nu eigenlijk zo vervelend?
Dat mensen gaan vertellen bij de organisatie van het vrijwilligerswerk dat jij dat heel fijn werk vind?
Dat lijkt mij nu juist positief?

Mensen kletsen altijd over anderen.
Daar kun je in mee gaan.
Dat kun je vervelend vinden.
Dat kun je afkappen.
En dat kun je zo veel mogelijk negeren.

Ik zou voor het laatste kiezen.

Laat maar kletsen.
Bemoei je niet met dingen, zorg dat je geen partij bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Negeren van de mensen kan niet, maar negeren van hun op-en aanmerkingen, het roddelgebeuren, kan wel.
Zowel het roddelen, alsook het effect wat het op jou heeft. Dat ze over jou ook kletsen kan je bijna als zekerheid aannemen, en dat geldt voor iedereen.
Roddelen, ook op "licht" niveau, is bijna niet te voorkomen.
Als je aanwezig bent bij geroddel kan je er best iets van zeggen. Het zal je niet geliefd maken, maar dat is jouw beslissing.
Het siert je wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ene oor in laten gaan en het andere oor weer uit laten gaan en vooral niets over jezelf vertellen tegen roddelende mensen.

Kun je dit niet,dan zou je het tegen de roddelaars kunnen zeggen in de vorm van:jullie zijn lieve mensen,maar ik doe niet mee aan geroddel en hoop op jullie begrip hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet veel anders doen dan het accepteren en dan de verstandigste zijn en alleen maar positief praten (roddelen) over mensen.

Ik weet alleen niet wat men onder roddellen verstaan!!!
Rodel je al als je zegt dat klaasje een nieuwe auto heeft gekocht, of ga het alleen over persoonlijke opmerkingen??

Je voorbeeld is niet het allerbeste vanwege dat het zeer positief is. Je kunt het beste een goed gesprek aangaan met de persoon maar roddelen zit in de mens zijn genen vaak gebeurt het onbewust.

Het enigste verstandige advies wat ik je kan geven is accepteren, ga er zelf niet in mee ( over anderen roddelen) en sla niet alles in je hoofd op omdat het er op een gegeven moment eruit komt en dan is het vaak te laat.

Je zou een gesprek kunnen aangaan maar bij de meeste mensen gebeurt roddelen zo onbewust dat het waarschijnlijk weinig nut heeft!!!

Succes ermee en laat je niet gek maken door woorden van anderen!!!!!