Heb je wel eens iets voor jezelf gekocht in een winkel en het laten inpakken als cadeautje?

Ik heb dat 1 keer gedaan, toen ik de vraag van de winkelbediende niet verstond en op de gok "ja" antwoordde.
Maar ik heb gehoord dat sommige mensen het geregeld doen. Is het laten inpakken van iets dat voor jezelf is zorgwekkend? of doet iedereen het en verzwijgen we het voor elkaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja, twee keertjes gedaan.

1e keer: Ik voelde me kiplekker, het was zalig weer, ik vond dat ik het verdiend had en ik had er echt voor gespaard.
Thuisgekomen, om het extra spannend te maken nog een half uurtje gewacht maar toen vlogen de stukken papier in het rond. ;-)

2e Keer: Lootjes getrokken met Sinterklaas en toen (in overleg met mijn vrouw) een fototoestel van rond de 700 gulden, die we graag wilden hebben onder die boom geschoven...

Niemand snapte er iets van, toen maar even uitgelegd. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Hahaha jazeker.

Voelt geweldig als je het uit mag pakken.

:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha +1 Ik dacht exact hetzelfde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me 2. +1
Ja, als het een echt cadeau is dan wel.
Nee, dat compenseert bijvoorbeeld een bon of geld in een enveloppe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, puur omdat ik zo een kort termijn geheugen heb!

Toegevoegd op 11-05-2009 22:45:26
Nee, omdat ik sommige winkelbediendes niet echt vriendelijk vond op dat ogenblik ! Extra werk laten verrichten dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, en vooral als de voorwerpen onmogelijke vormen hebben, zoals een tennisracket of een eenwieler:)
Antoni
14 jaar geleden
Als je de winkelbediende niet echt vriendelijk vindt, dan wil je toch zo snel mogelijk weg van die plek in plaats van nog lange tijd naar haar/hem te moeten kijken?
Ik heb het weleens gedaan ja, maar dat was ook toen ik echt iets voor mezelf kocht omdat ik een bepaalde prestatie had geleverd en vond dat ik mezelf daarvoor mocht belonen.

Ik maak er echter geen gewoonte van. Heb zelf in de winkel gewerkt en inpakken was niet mijn favoriete bezigheid. :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens in een supermarkt gewerkt en werd ik bij gebrek aan beter achter de counter geplaatst. Naast de telefoon opnemen en mijn stem per ongeluk door de intercom horen en krasloten uitbetalen terwijl ik geen flauw idee had hoed dat moest, moest ik ook bloemen inpakken in celefaan. En dat terwijl er een ontzettend lange rij wachtende klanten stond.
Na een hoop verfrommelde plakbandjes en zweet op mijn voorhoofd heb ik de vrouw maar wat plastic en lint meegegeven, zodat ze het thuis kon doen..
Ja, toen ik iets voor mezelf kocht voor onder de kerstboom. Het was toch leuker om het in de winkel te laten inpakken dan dat ik er zelf een papier om moest doen.. Ik heb zelfs gezegd dat het voor mezelf was. Maar ik maak er geen gewoonte van, en ik maak me er geen zorgen over, als dat al zou moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk nog nooit gedaan, maar je brengt me op een idee ;-)

Als het een leuke, vlotte winkelbediendster is, is het wel een leuke manier om het contactmoment te verlengen. Maar ja, de meeste winkelbediendsters zijn pubers, en ik wordt er te oud voor ;-)

Is het een cadeautje? Misschien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor... ik laat wel vaker iets als kadootje inpakken dat ik voor mezelf heb gekocht: een boek, kaarsjes, bloemen...
ik vind het dan ook een feestje als ik het uitpak...

Toegevoegd op 11-05-2009 23:14:31
ik verzwijg het niet hoor... vaak antwoord ik op de vraag of het een kadootje is:'ja zeker, voor mezelf'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, toen ik een whiskey boven mijn stand kocht en dat de slijter niet wilde laten weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit eens spontaan 9 boeken op 19 december laten inpakken in sinterklaaspapier. Omdat het 16 jarige kind niet wilde begrijpen dat als je wat koopt zo kort voor de kerst dat dit dan niet ingepakt hoeft te worden...

En ja... Deze 9 sinterklaaspakjes hebben onder de kerstboom gelegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat regelmatig cadeautjes voor mezelf inpakken. Gewoon, omdat als ik iets speciaals koop voor mezelf, me dit ook echt cadeau geef. Ik geef het wel altijd aan in de winkel en meestal reageren de medewerkers heel positief. Ik laat ze ook geen hele rare dingen inpakken hoor.
En dan thuis uitpakken!!! Dubbel feest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit voor mezelf een playstation-spel gekocht die ik heb laten inpakken. Waarom? Omdat het nogal een kinderlijk spel was maar ik hem toch wilde hebben en ik me doodschaamde als ik zou zeggen dat die voor mezelf was.

Ach ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jezelf verwent en een kadootje geeft moet het op zijn minst ingepakt zijn: maar dan wel natuurlijk eerst een uurtje laten "sudderen" op de salon tafel voor het open maken.

Ik doen het regelmatig: misschien ben ik wel verslaaft aan de spanning van het kadootjes krijgen (ook al weet ik wat het is)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heb het 1 keer gedaan.
Ik kocht een blikje cola op Hoog Catharijne (Utrecht) en vroeg ik of het ingepakt mocht worden, ze stond me eerst raar aan te kijken maar (of je het nu gelooft of niet) en ze pakte het in!
Heb helemaal dubbel gelegen :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DAt is wel heel grappig inderdaad:) Dat kunnen ze ook niet weigeren, ook al sta je met een grijns van oor tot oor toe te kijken:p
Hahaha, dat heb ik gedaan toen ik 13/14 was. Toen wilde ik bij de slijterij bier gaan halen met een vriend. Dus deden alsof het een cadeautje was.
Ging compleet nergens over "Goh, wat voor bier zou hij lekker vinden in zijn bierpakket".
En dan buitenkomen en gelijk de verpakking erafrossen. heerlijck.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat iets inpakken voor mezelf bij een parfumerie. Daar pakken ze het altijd zo mooi in en als je het als cadeautje koopt, doen ze er ook altijd proefmonsters etc in :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit heb gedaan, ik ga het binnenkort eens doen, kijken of ik verast zal zijn als ik thuis kom en het uit mag pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja.. ik heb vaker een winkel medewerker een cadeau laten inpakken .. omdat ik zelf geen tijd voor had ,
soms heb je geen tijd om iets zelf te doen.
stel je voor je moet binnen 10 minuten naar station om iemand op te halen. en je wilt degene met een cadeau verrassen.
onderweg koop je een cadeua , dus het is mooi mee genomen als de winkelier zelf het voor je inpakt toch ?

het is gewoon een extra-tje van de zaak zelf zo dat consumten dat winkel als een klantvriendelijke winkel beschouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Heb je de vraag niet goed gelezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha nu ik het terug lees.. nee mijn fout niet goed gelezen..
Antoni
14 jaar geleden
Grappig eigenlijk, dat je, als ik had gevraagd: "Heb je de vraag wel goed gelezen?" hetzelfde had kunnen antwoorden...