Wat betekent de graffiti tag FOFS?

Ik was in Utrecht. Daar zag ik veel graffiti. Daarin kwam de tekst FOFS (een enkele keer FOF, of FOFZ) veel voor.

Ook zag ik redelijk vaak DEFS staan.

Wat betekent FOFS (en DEFS)?

(Het enige dat ik kan bedenken is dat het om "graffiti-gangs" gaat, die een soort prestige-wedstrijd doen wie het vaakst, of op de moeilijkste plekken, zijn naam kan schrijven. Maar dat kan ik helemaal mis hebben.)

Cryofiel
7 maanden geleden
5.3K

Antwoorden (1)

Wat je zelf al dacht, dat klopt.
Het is een crew die zichzelf FOFS noemt ( Friends On Foreign Soil).
Die reizen zelfs de halve wereld over om hun graffiti en tags overal maar neer te zetten.
Heb een bron toegevoegd waar je ze kan vinden.
Ook de naam DEFS komt daarin voor, maar heb niet kunnen ontdekken waar dat voor staat.
Kan een persoonlijke tag zijn, die betreffende "artiest" gebruikt..
7 maanden geleden
SimonV
7 maanden geleden
DEFS is ook een groep.
https://graffiti-database.com/image/29495/Defs%2520-%2520Fofs/Defs%2520-%2520Fofs
https://berlingraffiti.de/2021/08/18/grls-pabs-fofs-defs-athens/
Volgens Bing AI: "Dopest Ever Fresh Style"