Is er een beweging dat tegen de nieuwe ov chipkaart systeem is waar je lid van kan worden?

Ben ik nou de enige die ziet dat dit een slecht idee is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beginnetje van een poging tot onderbouwen van de stelling zou wel aardig zijn. Je bent allergisch voor plastic kaartjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijvoorbeeld dat de rode strippenkaart verdwijnt per december. Bijvoorbeeld dat je over elk ritje met de tram in amsterdam nu 2,80 EUR betaald om een uur te mogen reizen zelfs als je maar 1 halte zou moeten in plaats van de gebruikelijke 1,60 EUR bijvoorbeeld dat je nu een half uur (echt waar) in de rij staat bij de kaartjes automaat voor de metro op een zaterdagochtend en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ook, met tegenovergestelde voorbeelden....

Het beste antwoord

Het leven verandert voortdurend,, zo hebben we de betaalpas gekregen (met veel weerstand), later ook de euro( met nog meer weerstand) en nu de o.v. chipkaart, ook met veel weerstand, maar we moeten verder, natuurlijk zitten er ook nadelen aan, maar ook veel voordelen.
Nog even dan gaat bijna al ons geld er uit en kan je alleen nog maar betalen met een chipkaart, want geloof me , dit is maar een begin.
Ook dat zal veel weerstand oproepen.
Er tegen zijn heeft geen zin, aangeven waar het fout gaat misschien wel en er zitten nog veel fouten/foutjes in, maar je moet ergens beginnen.
Over de komst van de euro hoor je ook niemand meer, zo zal het met de o.v. chipkaart ook wel gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het wel ja. Ik vind met die muntjes en briefjes werken altijd een beetje vies, bah. Waar ik electrisch kan betalen doe ik dat. Prima overzicht als je thuis bent, en ik hoef niet die domme rondjes te tellen.

Andere antwoorden (4)

Je zou eens op onderstaande bronnen kunnen kijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Powered by Groen-Links:
http://www.ov-chipklacht.nl/
Enneh:
http://ov-chipkaart-nee.hyves.nl/
Ook nog hier:
http://www.xs4all.nl/~tv2005/ov-chipkaart/

Maar allemaal zinloos, het is niet meer te stoppen.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
defaitistisch hoor je doet me denken aan de boeren in de 19e eeuw die heel zeker wisten dat je van treinverkeer zure melk uit de koeien kreeg........ Sommige punten snijden hout op die links, de meeste niet. En de terechte punten die kun je beter oplossen door veranderingen na te streven dan domweg nee te roepen en tegen te zijn.... Dit heet vooruitgang, makkelijker en efficienter maken. Sinds ik zo'n kaart heb ga ik veel vaker met de bus en metro. Ik hoef me niet af te vragen waar die strippenkaart nou weer is of waar ik er een kan krijgen, ik kan altijd gewoon mee. Ideaal! even wennen aan de poortjes, och dat zorgt voor veel eerlijker afrekenen (per km) dan met die maffe strips uit de vorige eeuw. Vroeger pakte ik standaard mijn auto, altijd. (niet mn ov maar mn ev-kaart, rijbewijs :)
Nu denk ik steeds na "wat zal ik doen" en ga veel vaker met de bus. Scheelt ook parkeergeld. En je kan lezen of kletsen.
Dus uitrusten ipv hard werken, wat rijden in het hedendaags verkeer wel is...
Gewoon niet met het openbare vervoer reizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zeer vaak in een land waar de OV chipkaart werkt als een trein, ook in parkeerautomaten. Maar NL moet alles zo ingewikkeld doen en denkt altijd dat ze het beter kunnen. Er is niets mis met de OV chipkaart, alleen grijpen de vervoersbedrijven hun kans de prijs te verhogen.