Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Bij kinderen 3,7 miljard per jaar blijkt uit de bron..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hm, je kan ook vragen hoeveel de overheid bespaard want zwaarlijvigen worden minder oud en kunnen dus minder lang van AOW en pensioen genieten en hebben minder zorg nodig in bejaardentehuizen enzo.

Waar ik dat heb gelezen moet ik eens opzoeken maar dat is wel de andere kant van het verhaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we er gemakshalve even van uitgaan dat overgewicht en diabetes type 2 ongeveer gelijk opgaan. Niet iedereen met overgewicht krijgt diabetes maar ook niet iedere type-2-diabeet heeft overgewicht. Strepen we ook tegen elkaar weg want een verband tussen overgewicht en diabetes is overduidelijk en zeer wetenschappelijk aangetoond.

De diagnose suikerziekte bekort het leven grofweg met twaalf jaar. Het leven met die kwaal brengt zo'n € 10.000 per jaar aan medische kosten met zich mee tegenover € 2000 voor iemand zonder suikerziekte.

Reken maar uit. De gemiddelde mens leeft tegenwoordig al gauw zo'n tachtig jaar of langer. Diabetes uit zich vaak al beneden de vijftig en vaak jonger en steeds vaker veel jonger. Dat zijn dan wel heel veel jaren met een slopende ziekte en ook heel wat jaren met de bovengenoemde meerkosten dan bij niet-diabetici.

O ja, ik spreek liever van 'de gemeenschap' dan van 'de overheid' want die kosten moeten we uiteindelijk met zijn allen opbrengen.

Natuurlijk versimpel ik het verhaal door het terug te brengen tot diabetes maar als je me een A4tje gunt dan lukt een dergelijk sluitend verhaal ook prima voor overgewicht. Zoveel verband is er wel tussen overgewicht en diabetes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding