wat doen tegen pesten,

ik word gepest op school,
op welke school ik ook kom heb ik veel vrienden,
maar er zijn alty gasten die stoer doen en beginnen met pesten,
wat doe ik eraan???
mijn moeder zegt ga het melden op school,
maar dan lachen ze je uit omdat je een lafaard bent,,
ze willen na school altyd vechten en als je niet komt dan ben je ook laf.
negeren gaat ook niet want ze shotten gewoon op mij,,
en dan zijn er altijd van die mense die dan nog een beetje gaan verzinnen dat ik vannalles over de pester zijn moeder zeg,
en hij gelooft dat dan en dan begint het spelletje,,,
wat doe ik hieraan pliess zon snel mogenlijk antwoord,,,

Toegevoegd na 1 uur:
maar door het te gaan melden word het misschien erger?? of niet??

Toegevoegd na 1 uur:
en meestal zijn er ook meerdere die mee doen met de pestkop,
dus kan ook niet beginnen vechten of terug schelden,
want dan krijg ik de hele hoop op mij

Toegevoegd na 1 uur:
sorry voor de uitbreidingen maar ben net nieuw op dit forum,,en weet niet hoe/of ik een antwoord op een antwoord kan geven :D
maar euhm stel die persoon word verwijdert of geschorst dan is hij toch in staat me iets aan te doen?? als je bekijkt hoe de wereld tegenwoordig in elkaar zit ....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Nee, het wordt niet erger. Wees niet bang. Als je de leerkracht ervan in kennis stelt, is hij/zij verplicht je te helpen. Ik weet zeker dat je dan wordt bijgestaan en adviezen krijgt waar je wat aan hebt. Vraag ook naar het adres van die weerbaarheidscursus. Heel veel sterkte en doorzettingsvermogen. Je redt het, weet ik zeker.
Ivana
13 jaar geleden
Er is altijd één die begint. De anderen zijn laffe meelopers. Als de aanstichter wordt gepakt durven de anderen niets meer. Zo laf zijn ze!
Ivana
13 jaar geleden
Recht je schouders en ga ervoor! Je zult hulp krijgen. Laat door je houding zien dat het genoeg is geweest, dat er mensen achter je staan en dat JIJ het niet langer pikt. Als je als een schuw vogeltje blijft rondlopen, blijf je de pispaal en dat is niet nodig!!!!!

Het beste antwoord

Het is moeilijk om je te helpen. Te veel vraagtekens over wat er allemaal gebeurd, je leeftijd schooltype ed.
.
Ik heb wel de ervaring dat (afh. van de school, mentaliteit van leerling begeleiders ed) melden wel zinvol kan zijn. Als je zelf niet kunt gaan omdat die pestkoppen dat merken dan kunnen je ouders daar gaan praten.
Daarnaast de al genoemde weerbaarheids cursussen. Die zijn ook zinvol (als je daar tenminste echt wat voor wilt doen en trainen)
Ik ben een ouder die met school is gaan praten, en met wat andere ouders....dat heeft in iedergeval geholpen..daarnaast is mijn kind ook gestart met een weerbaarheidstraining en ik merk dat dat nut heeft.

Toegevoegd na 58 minuten:
Je hebt je vraag uitgebreid.
Het pesten kan in principe gedurende korte tijd erger worden, Maar als dat direct weer gemeld wordt (moet je ook doen...heb ik nl. ook gelijk gedaan) en school een fatsoenlijk antipest beleid heeft zal daar hard tegen worden opgetreden.
Schorsen van de pestkop is mogelijk, en als laatste zelfs verwijderen van school. Zover komt het echter vrijwel nooit...voor het zover is zullen de meeste pestkoppen of een ander gaan uitzoeken of stoppen. In ons geval was de directe waarschuwing van school richting pestkop daarop afdoende, waarbij school trouwens de aanstichter expliciet heeft verteld dat als anderen het pesten over zouden gaan nemen dat ie dan als vermoedelijke ophitser toch als schuldige zou worden aangewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

jij moet op kinderen aflopen en vrienden maken
als je dit al zo veel hebt meegemaakt op bijna elke school zal jij toch moeten veranderen
je kan niet altijd blijven zeggen dat het niet aan jou ligt miss is het wel je opstelling tegen over de andere
probeer zelf eens te veranderen en maak vrienden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op Pestweb: http://www.pestweb.nl/aps/pestweb
Tips, hulp, een chat - daar weten ze er echt veel van.

Enne... Hoe ongelooflijk het nu ook klinkt: uiteindelijk zul je er achterkomen dat JIJ de sterkste bent.

Sterkte!

Toegevoegd na 1 uur:
Naar aanleiding van je uitbreiding: lees alle tips die al gegeven zijn. Een vertrouwenspersoon op school kan je verder helpen, en die weerbaarheidstraining die Reinier meldt, kan ook helpen.
Zolang je niets doet, verandert er in elk geval niets, wat heb je te verliezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er op jouw school niet iemand van de leerkrachten die speciaal voor de leerlingen opkomt en waarbij je een gesprek kunt aanvragen? Je hebt er recht op dat ze je beschermen tegen pesterijen.
Het is bekend dat kinderen die gepest worden daar jarenlang last van kunnen hebben. Het gebeurt altijd geniepig en stiekem. Als je dus niet zelf aan de bel trekt, zijn de pesters ook niet bekend en blijven ze hun gang gaan.

Niemand hoeft te weten dat je een gesprek aangaat, dat kan ook buiten de school om of telefonisch met degene die daar voor is aangesteld.

Ook je eigen houding kan pesten uitlokken. Er bestaan cursussen om je weerbaarder te maken. De adressen daarvoor zijn bij de schoolleiding bekend. Je hoeft niet in de slachtoffer-rol te blijven hangen. Vraag hulp, want het is niet nodig dat jij lijdt door het valse gedrag van anderen.
13 jaar geleden
vrienden maken en die kinderen links laten liggen als je ze maar blijft negeren hadden ze wel ooit op.Niet meteen maar ze zallen altijd eens moeten ophouden. En een grote mond terug wil ook nog wel een werken. Als het pas begonnen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moeder heeft gelijk. Door het niet te melden op school, hou jij het pestgedrag in stand.

Trek je niks aan van zij vinden, gewoon melden bij de leerkrachten. Iemand moet dit gedrag doorbreken, als niemand iets doet, zal pestgedrag altijd blijven bestaan.

Je zegt dat je genoeg vrienden hebt, waarom staan zij niet achter je? Ik vraag mij af of je er echt onder lijdt, of dat je gewoon een allemansvriendje wilt zijn. Sommige mensen willen namelijk met iedereen vrienden zijn, wat gewoonweg niet kan.

Negeren is de beste remedie.